Noen som har katt?

Twilight

Forumet er livet
Hvordan gjør dere nå med katten? Har funnet ut at pusen vår har funnet seg godt til rette i vogna og nå er det masse kattehår der :( så har jeg ved flere anledninger tatt hun vekk fra babysengen. Hvordan gjør dere det?

Fryktelig irriterende med masse kattehår på helt nytt vogn :( har nå tatt teppe over

Vi hadde vognen på et annet rom. Men de selges middel som skal holde katten unna, men vet ikke om det er bra for baby å puste inn. desverre så forsvant katten vår under 2 uker etter at baby ble født forrige svangerskap.

Her i huset får pus streng beskjed når hun er steder hun ikke får lov til å være. Har en egen lyd som jeg bruker.
Vår katt var veldig interessert i sprinkelsenga når vi satte den på plass, men etter et par turer oppi der hun har fått kjeft og blitt tatt ned så har hun sluttet.
Jeg vet ikke hvordan deres katt er, men katten her i huset skjønner med en gang at hun må slutte hvis jeg lager lyden. :) Flink pusi <3

Hadde dekket vogna til med et teppe eller noe, og passet på å jage katten hver gang jeg så den. Det er en av grunnene til at det er greit med myggnetting og regntrekk nesten hele tiden, så det ikke plutselig er en katt oppi der. De liker jo å ligge varmt.

Her i huset får pus streng beskjed når hun er steder hun ikke får lov til å være. Har en egen lyd som jeg bruker.
Vår katt var veldig interessert i sprinkelsenga når vi satte den på plass, men etter et par turer oppi der hun har fått kjeft og blitt tatt ned så har hun sluttet.
Jeg vet ikke hvordan deres katt er, men katten her i huset skjønner med en gang at hun må slutte hvis jeg lager lyden. :) Flink pusi <3

Joda etter et par ganger med nei skjønner hun det, men jeg har ikke lagt merke til at hun har ligget oppi der før jeg så at voksiposen var litt nedliggi. Har nå dekt over den så hun ikke kommer oppi.

Har ikke sett hun på sprinkelsengen etter at jeg har jaget hun vekk noen ganger da :)

*sniker*
Et tips jeg har lest er å dekke til med aluminiumsfolie, katter liker visst ikke den lyden det lager og blir skremt til å ikke gå der flere ganger. KAN hende det funker for din katt :)

Det er en av grunnenen til at vi ikke har redd opp seng og vogge enda, slik at katta ikke skal få lyst til å slå seg ned der før det kommer babylukt dit. Og så passer vi på at katta ikke mister "sine" steder, hun får ha godplassen mellom hodene våre i senga (etablert av far før jeg kom inn i bildet [emoji6]). Vi har fordelen av å ha en rar katt som ikke liker ansiktskos eller naken hud, bortsett fra hender, så håper det skal gå bra! [emoji5]

Vi har også katt, men har ikke satt opp noe da han er så bortskjemt og tror sikkert det er til han :P Men kommer til å legge aluminiumsfolie oppi senga før mini kommer, så håper jeg at det fører til at han ikke gidder å prøve å legge seg oppi engang. Heldigvis har vi en katt som røyter minimalt :)

Vi har satt vogna på et annet rom, men når baby kommer stå jo vogna nede... har are tenkt ¨å ta på myggnettet. da kommert rhan ikke oppi.

Er nok ikke så mye annet og gjøre enn og flytte pus ned og vekk fra tingene hvis den legger seg der. Vår vil fortsatt bare ligge i vår seng og ignorerer sprinkelsenga. Så tror det er viktig og la dem ha sin plass fortsatt så de har en plass som er deres liksom :) Lykke til!

*sniker*
Et tips jeg har lest er å dekke til med aluminiumsfolie, katter liker visst ikke den lyden det lager og blir skremt til å ikke gå der flere ganger. KAN hende det funker for din katt :)

Hmm det gjør det sikkert fordi hun er som regel livredd for alt. Har en veldig nervøs katt :)

Skal legge det på senga å teste det ut

Her må vi dekke til alt! Det står på babyrommet, så katta liker seg der. Men før vi flytta babysenga inn til oss, havna ho ofte oppi der..Uansett om vi hadde dekka litt til med en hylle vi skulle henge opp. [emoji57] Da ble det mer lunt og godt da vettu.

Men nå står senga inne på soverommet vårt. Og der er døra somregel igjen. Om ikke vi er der inne, og ho sniker seg inn etter oss for å gjemme seg under babysenga da! For så at vi ikke skal se ho..For da legger ho seg oppi når vi har gått.[emoji21][emoji23] Snik ass!

I vogna har ho vært og.. 2 ganger..

Her går katten heldigvis ikke oppi vogn og seng. Han forsøkte seg på sengen når den først kom opp, men etter å ha blitt kastet ut hver gang han prøvde seg ga han opp. Vognen hadde eg myggnetting på frem til den ble tatt i bruk. Den plasserer eg alltid slik at dyrene ikke kan komme seg oppi. Litt fet og lat katt, så høyt hopper han ikke ;)
Lekegrinden derimot har eg vært nødt å vaske teppet på ny. Har nå lagt laken over, men tør ikke legge babyen oppi enda. Får se om vi ender med å måtte ta katten ut når den skal brukes....

Nå prøvde hun seg veldig på vuggen og fikk klar beskjed om å gå ut og hun stakk av til stolen hun pleier å ligge på. Ser hun har så lyst :p

Blir en utfordring i starten ser jeg :D

Back
Topp