Noen som har katt?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Pus går stort dett på do utendørs, men om det er skikkelg kaldt eller mye snø går hun på kassen inne. Man skal jo være forsiktig med å rengjøre slikt når man er gravid, men det holder vel å bruke hansker og sprite hender etterpå?

Vi har også pus.. Hun gjør stortsett bare fra seg ute. Men om hun skulle finne på å tisse/bæsje inne så tar sambo det.. 
Jeg tørr ikke ta noen forholdsregler.. Jeg merker jeg er mye mer redd og engstelig for hvert sv.skap.
Men det funker sikkert fint å bruke hansker og sprite hendene godt etterpå ja :)

Jeg kunne sikkert klart å overtale mannen, men han ble lovet å slippe pga at det var jeg som ville ha katt :-) får prøve og få hun ut de gangene hun tenker på å bruke kassen :-p

huff, jeg har 2 innekatter og en utekatt som går på samme do... Heldigvis har mannen sagt seg villig til å rengjøre kassa... men trist at jeg ikke får kose så mye med dem... :(

Koser med katten jeg altså! Er bare enda flinkere til å vaske meg og sprite!

Vi har alltid hatt katt. Her har det godt bra.

Går nok greit så lenge du tar forehånds regler. 

Vi har 4 katter...

Vi har 2 katter! Her tar samboer kassen når han er hjemme, når han er på jobb tar jeg den! Kattene gjør for det meste ifra seg ute. Jeg vasker meg veldig godt på hendene etterpå. Koser med kattene selvom jeg er gravid!

vi har ikke katt. men hadde i forrige svangerskap. Og da var det sambo som måtte ta seg av det..

mammatil2prinsesser skrev:
Vi har 2 katter! Her tar samboer kassen når han er hjemme, når han er på jobb tar jeg den! Kattene gjør for det meste ifra seg ute. Jeg vasker meg veldig godt på hendene etterpå. Koser med kattene selvom jeg er gravid!

Ja, jeg tenker at renslighet blir det viktigste uansett da =) 

Vi har to katter, den minste gjør fra seg på kattdoen innimellom.. Sambo som har hatt ansvaret for å rengjøre den siden forrige sv.skap :)

hvis du kan unngå å skifte på doen, så er jo det greit. men går ikke det så bare vær litt ekstra påpasselig med renslighet :)

Snoker fra April/Mai, men må bare svare på dette ang katt!
Jobber hos veterinær, har flasket opp x antall kattunger, vasket dem bak med bomullsdotter osv, skifter katterdoer på jobben så og si ukentlig (ikke nå lenger).
Men jeg har IKKE blitt smittet med toxoplasmose.
Koser med kattene mine, vasker ikke henda etterpå.

Jeg spurte legen som tok ultralyd av meg ang dette, for sjefen mente jeg burde teste meg flere ganger i løpet av svangerskapet nettopp pga at jeg holder så mye på med katter.
Legen syns ikke det var nødvendig, da det ikke var så mye toxoplasmose i Norge som feks nedover i Europa. Hun sa også at Toxoplasmose smitter via katteavføring, MEN prasitten lever kun et par timer etter katten har gått på do.

Quoter også et annet innlegg fra et annet forum: "Venninna mi spurte ei tante som er lege om faren for toxoplasmose. Da fikk hun til svar at det ikke er så vanlig at katter her i Norge kan smitte deg med dette, og om de kan så må man spise ganske store mengder infisert kattebæsj før man blir smitta... "

http://dooa.no/faktasider/k_toksoplasmose.html

"Man regner med at i gjennomsnitt 1 prosent av utegående katter har smitten i seg til enhver tid. Å klappe katten er ikke farlig, men det å være i direkte kontakt via munnen med avføringen til en infisert katt. Et tegn på at katten er smittet, er at den får diare."

Har to innekatter. Er meg som tar meg av dem. De går bare på do inne. Tar på hansker og vasker hender etter jeg tar doen, men vasker ikke hender bare av å kose med dem! Siden de går mest inne vil jeg no tro at smitten er mindre ved dem også.

Ja jeg kommer til å skifte på kattedoen, men synes ofte det er godt å vaske hendene etter å ha kost masse med katten uansett. De er jo borti mye dritt ute

min bruker ikke innedoen sin, kun blomsterbeddet til naboen  meeen jeg susser han på snuten og koser på han uten å være bekymret, det er som sagt i bajsen at bøggsa er! 

Det er ikke farlig å ta på sanden så lenge du vaske hendene etterpå, men husk, du puster også inn støvet som kommer du når du tømmer:) Jeg et program (som ikke hadde noe med graviditet å gjøre) hvor de mente alle burde bruke maske under dette arbeidet. Jeg slipper heldigvis ta stilling til det, gubben tar den jobben:)

Ja, jeg holdt pusten/ snudde meg da jeg tømte kassa i dag, ble endel støv. 
Men den sanden vi har nå (ganske dyr fra dyrebutikken), støver utrolig mye mindre enn et billig et vi hadde før =)

Vi har 2 katter, men har en samboer som har fått "æren" av å ta kattedo jobben :P Men det gjorde han av og til før også, da ene katten er "hans" og andre "min".. De er utekatter, men går på doen inne også..
Og jeg kosermoser med kattene selv om jeg er gravid :) Merker forresten av hokatta er mye mer oppå meg nå enn hva hu var før(og denna er mammadalt fra før av), spesielt altså :)

Back
Topp