Noen som har katt her?

monsy

Betatt av forumet
Jeg har en fin liten kattepus som er veldig sosial. Jeg har lest masse om dette med toksoplasmose, og det jeg lurer på er hva dere andre som har katt gjør? Unngår dere å ta på katten? Jeg gjør ikke det, men vasker hendene etterpå. Spurte også legen min om dette, som sa at dette med toksoplasmose er noe som er mer utbredt i utlandet så jeg kunne ta det med ro. Men blir litt i tvil siden jeg hører om andre som ikke tar på katter i det hele tatt.

Han er utekatt, så det med kattedo er uansett ikke aktuelt.

jeg har katt, og gjør ingen forskjell som gravid. Han har heller ikke kattedo (heldigvis). Ble teste for toxo i forrige sv.skap, så ble testte igjen nå. Siden den var negativ sist. Tror vi kan ta det helt med ro :)

Det var godt å høre Ble jo testa med blodprøve jeg også, og så lenge jeg ikke har fått noen tilbakemelding på den er det vel greit.

ja regner med det;) kan jo berolige deg med att det ikke er så stor sjangse for å få det her heller. Sist var jeg ekstra redd, hadde vært i spania ( som visst har flest tilfeller toxo) og spist en ganske rå biff , spist grønnsaker og så vidt vært borti katte på gata der nede. kan tro jeg var redd, enda da ble jeg ikke smitta :)

så vi får satse på att det går bra, katten min er oxo kosete. han sover inntil meg hver natt :)

Jeg har 2 fullvoksne katter, det jeg gjorde var å ta blodprøve av de også, får å se om de har toksoplastmose. Dyrlegen sa til meg at det er som regel bare utekatter som får toksoplastmose, men det kan ligge i gener. Mine er innekatter og har ikke toksoplastmose, men man skal være forsiktig med avføring for det, siden det er andre bakterier =)

Har 3 katter, hadde den ene også i forrige svangerskap, gikk bra:)
Ingen kattedo her, de går ut gjennom kattluka;) Ikke fått testa for toxo enda, skal ta blodprøver snart,  vasker henda da:)

bor hos famile. 3 katter i hus og 2 er mine :)
Fikk testet negativ på toxoplasma, men leste noe inne hos veterinærer, om at egget som har toxoplasma ikke kommer før 36/48 timer etter avføringen. Tar det egentlig ganske med ro, er mer påpasselig med ferdig stek kylling enn med kattene mine :) (ei vennine fikk salmonella av kylling kjøtt til salat, mener det var store hane eller noe sånt, norsk ihvertfall. såååå alt skal være varmt når jeg spiser det!)

Kattene får ikke sove inne her mer da, men tenker det er like greit at vi venner oss til å sove for oss selv :) når ungen kommer blir det jo uansett uaktuelt :)

PS... husk vask alle grønnsaker og stek all kjøtt skikkelig! :)

Back
Topp