Noen som har Julibarn fra før?

Pink_Lady

Betatt av forumet
Hvordan var det å føde å ha en nyfødt midt på sommeren?
Jeg må si jeg gleder meg, slipper å kle tre lag med klær på den lille bare for å dra på butikken eller trille en tur, bruke små søte sommerklær i stede :happy: Men kan jo se utfordringer om det blir veldig varmt både som gravid og for babyen.
 
Last edited:
Augustbaby, men var godt og varmt.
Godt å kunne gå i lette klær som høygravid, men svetten rant og jeg gikk ikke med mye klær etter fødsel. Var også ekstremt varmt og lummert på sykehuset og der kunne vinduene kun åpnes bittelitt.
Kjekt å ikke måtte pakke ungen inn i alt for mye, og kunne gå turer når det passet. Ble kaldere enn -20 vinteren etterpå og tror det ville vært enda kjipere å måtte sette en nyfødt ut i en kald bil, enn en 6mnd gammel baby.
 
Har juni barn fra før. Sommeren 2014 var veldig varm. Lille hadde nesten ikke klær på seg og var litt utilpass fordi det var så varmt. Varmepumpa vår røyk også den sommeren, så for å kjøle ned hele familien kjørte vi litt rundt i bilen :) nå funker heldigvis pumpa igjen, så tror ikke det blir like ille :) skal også sies at vi bor i et veldig varmt hus :)
 
Det er sant, mye bedre en med 20- å nyfødt baby i iskald bil. Jeg har og en født i august, men helt på slutten å bor i nord så blir fort høst å kaldt,serlig det året han ble født. Er 8 år siden så jeg husker ikke så godt hvordan det var å gå gravid gjennom hele sommeren, men husker jeg badet mye i sjøen og det var godt for å kjøle seg ned ;)
 
Har en født i mai! Det var topp å ha baby på sommeren :)

Brukte omtrent ikke klær før i str 68/74 :p (september - han var ganske stor :p )
 
Jeg har ei som er født midt i juli :) helt supert på alle måter! Heldigvis ikke så varm sommer det året :) å selv om det var babyboom her, så var vi bare 4 stk på føden den dagen :)
 
Har ei som er født 1juli. Sommeren 2012 var ikke mye å skryte av. Husker det var smellvarmt noen uker i juni, hvor jeg sov med vifte på, ellers hadde jeg ligget som en dam på gulvet. Men når vi var ute å gikk tur dagen etter hun ble født, hadde vi på jakke ute! Ellers var hun en baby som svetta mye, så kunne ikke bruke lue. Hun svetta uansett om det var 25gr eller 10gr ute :/ Fikk også ei i desember 09, da var det veldig kaldt, å vi kunne ikke gå ut pga kulda, det var utrolig kjipt. Så vi gleder oss til en sommer baby til. Slippe å pakke inn di nydelig små tottene, så er dem klar til å bli sussa på hele tida <3
 
Har en gutt født 22juli, husker det var helt supert å få han da!! Mye lettere for meg å finne klær med stor mage og mindre å kle på lille de første mnd! For å ikke snakke om tur, det er mye lettere når det ikke er frysemegihjel temperatur ute ;) eneste man må være obs på i juli er at babyen ikke skal utsettes for sollys, og det er også viktig å smøre med solkrem selvom den lille ligger i vognen.. En tynn tynn lue er også smart, siden det hullet i hodet ikke bør ha mye trekk spesielt når det blåser.. Husker ikke det var spesielt fult på fødestua, var kun meg og en annen som fødte den dagen der hvor jeg fødte guttungen :) værre med april, ble sendt frem og tilbake før jeg fikk ett rom til å føde på..
 
Back
Topp