Noen som har innspill?

Anis

Gift med forumet
I fjor vinter hadde Sofie 2 lungebetennelser. Hun fikk Ventoline for legen mente at hun hadde astma. Sommeren har gått stort sett greit, og sovingen har vært ganske ok.

Så kommer kulden, og en ny lungebetennelse. Hun hoster om natta, og våkner av ekle hosteanfall om morgenen. Vi prøver Ventoline igjen og synes det blir litt bedre. Så får faren et anfall og rydder ut alle bamsene og alt annet som støver inne på rommet hennes, og hun sover 2 netter så og si uten å våkne..ene natta sover hun helt fint!
Kan hun ha astma tro? Var det pga bamsene hun sov urolig?
Legen sier de ikke kan utrede så mye når de er så små..stemmer det?

Jeg er redd hun har fått samme dritten som meg. Da må de vel ta oss litt seriøst? Mtp min sykdomshistorie??
Vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget, er bare trett og frustrert[&o]

jeg syens det er godt at dere prøvde d, ta ut alt som d kan samle seg støv på. Fortsett å se hvordan d går uten det...

skjønner at du blir frustrert, legen burde ta dere seriøst når du sliter så mye med det...

godt dere prøver ut ting selv, men frustrerende da!

Det er jo interessant at det gikk bedre når dere ryddet bamsene ut da. Sliter litt med det samme her, så nå skal jeg prøve å rydde ut av rommet til tøtta.

Men test det ut noen netter til og se først.

Synd at man selv må ta "utredninge" på sine barn...

.. Syns selv at legen konkluderte så utrolig raskt med kanskje barneastma her også i fjor. Nå er vi igang med første rundt "hard" forkjølelse (på nippen til lungebetennelse), og fikk beskjed om å bruke ventoline og flutide ei uke. Så det gjør vi nå.

Lillebror har hostet i 14 dagers tid (surklet), og da nevnte hun med en gang på kanskje astma?? Han er 6 mnd.

Vet ikke om det egentlig var et godt svar til deg men....[8|]

Høres ganske slik ut ja... hvis det hjalp med å fjerne bamsene... men gi det en uke uten bamser - se om hun gjenopptar søvnproblemene. Hvis ikke - så er vel problemet "løst"[:)]

ORIGINAL: Magda Green

Det er jo interessant at det gikk bedre når dere ryddet bamsene ut da. Sliter litt med det samme her, så nå skal jeg prøve å rydde ut av rommet til tøtta.

Men test det ut noen netter til og se først.

Synd at man selv må ta "utredninge" på sine barn...

.. Syns selv at legen konkluderte så utrolig raskt med kanskje barneastma her også i fjor. Nå er vi igang med første rundt "hard" forkjølelse (på nippen til lungebetennelse), og fikk beskjed om å bruke ventoline og flutide ei uke. Så det gjør vi nå.

Lillebror har hostet i 14 dagers tid (surklet), og da nevnte hun med en gang på kanskje astma?? Han er 6 mnd.

Vet ikke om det egentlig var et godt svar til deg men....[8|]

Jo takk for svar! Synes også legen var kjapp med diagnosen gitt..vi har ikke fått fluitide, hun ville at vi skulle prøve med ventoline først.

Finnes det legevakt på barneklinikken hos dere? Isåfall vil legene der helt sikkert hjelpe dere bedre der..

Kjenner til den følelsen å være trøtt og lei[&o]

Det høres ut som at det er en sammenheng mellom astma - lungebetennelser - soving om natten!!!

Kan det være infeksjonsutløst astma?

Det har vi slitt med hos vår eldste... Og det ser ut til at snuppa også har det, men som du er inne på; de utreder ikke barna for det før de er to år i alle fall, og helst litt eldre.. Guttungen ble utredet når han var ca 2,5år etter myyye mas fra meg [;)] Eldstemann får astmaanfall og falsk krupp samtidig, i det han holder på å bli forkjølet, og et bamsefritt rom kombinert med bruk av ventoline og eufedrin (eller hva det heter) de nettene han har anfall har blitt løsningen her etter samråd med lege [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Kan det være infeksjonsutløst astma?

Det har vi slitt med hos vår eldste... Og det ser ut til at snuppa også har det, men som du er inne på; de utreder ikke barna for det før de er to år i alle fall, og helst litt eldre.. Guttungen ble utredet når han var ca 2,5år etter myyye mas fra meg [;)] Eldstemann får astmaanfall og falsk krupp samtidig, i det han holder på å bli forkjølet, og et bamsefritt rom kombinert med bruk av ventoline og eufedrin (eller hva det heter) de nettene han har anfall har blitt løsningen her etter samråd med lege [:)]

Hva er det? Sånn som kommer når hun blir forkjøa osv? For vi har lagt merke til at det er verst når hun er forkjøla og syk..
Men jeg synes ikke hun er så veldig tung i pusten sånn på dagen..bare av og til. Har lagt merke til at hun ofte får hostekule dersom hun f.eks ler masse eller gråter..
Skal ringe til legen å få efedrin jeg også tror jeg..

ORIGINAL: Vand

Det høres ut som at det er en sammenheng mellom astma - lungebetennelser - soving om natten!!!

[&o][&o][&o]

ORIGINAL: ..christine..

Finnes det legevakt på barneklinikken hos dere? Isåfall vil legene der helt sikkert hjelpe dere bedre der..

Kjenner til den følelsen å være trøtt og lei[&o]

Aner ikke..men vi får egentlig ganske god hjelp på legekontoret her..

Nydelig signatur du har forresten

Back
Topp