Noen som har herpes 2?

• Trådstarter Trådstarter Herpes
  • Opprettet Opprettet
H

Herpes

Guest
Jeg har etter 15 år sammen med samme mann fått herpes 2 i underlivet. Syns det er veldig rart å få dette etter så mannen år med samme mann.

Spørsmålet mitt er, kan jeg ha sex og oralsex? Hvordan er det med dere som har denne "sykdommen"?
Jeg vett det kan smitte når en ikke har utbrudd, men skal en la være med sex liksom? Jeg har bare hatt ett utbrudd på dette halve året jeg har visst om det.

Håper noen vil dele sin historie.

Dette kan man fort få om man har oralsex og den som utfører det har herpes på munnen (munnsår). Anbefaler den linken fra apoteket som hun ene her har lagt ut ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Herpes kan ligge latent i kroppen i mange år før det bryter ut. Det vil si at du kan f eks ha hatt herpes i 15 år uten at du har vist det. Men jeg mener at herpes ikke smittet så lenge du ikke har sår. Altså smittet kun i utbriddsperiodene. Man kan også være så forferdelig uheldig å få det fra f eks offentlige toalett. .. sekunder ko taktsmitte. Det viktigste et kp at du får behandlet utbruddene når du får de. Og self er forsiktig med intimitet. Alle typer herpws er nå blitt så vanlig at du kan få det hvor som helst på kroppen... så du bør være forsiktig med å ta på osv også.

Håper det hjalp deg litt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har det. Og Ja på begge. Men er 2 forskjellige typer. Jeg har den som kun er farlig ved utbrudd, og jeg har ikke fortalt dette til noen. Men heller aldri gitt dette til noen. Så man kan fint leve normalt bare ikke ha sex da utbrudd er. Og er du usikker bruk kondom

Jeg har kun hatt 3 utbrudd på 3 år. Så er ikke ofte og da man har utbrudd bør man passe veldig godt på alt som er og da er det 0 sex :-)

Back
Topp