Noen som har Hensvik sprinkelseng?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg lurer litt på om noen vet hvor høyt det høyeste nivået på denne sprinkelsengen er?

Fru H skrev:
Jeg lurer litt på om noen vet hvor høyt det høyeste nivået på denne sprinkelsengen er?

Ja,vi har den, hang on skal jeg gå å måle:)

Er 38 cm fra justeringshullet og opp, og så kommer madrassen i tilleg oppå igjen. En madrass varierer vel i tykkelse, men om vi sier ca 10 så blir det da 28 cm. Var ikke noe stress å hente opp sønnen min når vi hadde det på det øverste hakket ihvertfall:)

Takk for at du målte :) men gidder du å måle høyden fra gulvet og opp? :-p lurte egentlig på om den ble jevnhøy med vår seng skjønner du. Men om høyden på hele sengen står på nettsiden så finner jeg det nok ut :)

Fant det ut :) takk!!

På vår seng er hullene til det øverste nivået 40 cm opp, og sengebunnen og lillesøsters madrass bygger ca 14 cm. 54 cm var litt høyere enn vår seng, så vi bare lagde 4 nye hull 10 cm lengre nede på sengen, så den ble akkurat passe høy. Nå har vi Hensvik med 3 nivåer. :)

Målte vår seng til å være 57 cm nå :) og om Madrassen er 10 cm vil de være like høye. Men jeg er usikker på madrassen :) lurt å lage ekstra hull da!

Ikea har madrasser i flere tykkelser, du får kjøpe den som passer.   

Tenker du å fjerne ene siden på sengen da og sette den inntil deres egen seng? Lurer på om det kunne være noe for oss nemlig :-) Vi har også Hensvik sprinkelseng men akkurat nå samsover vi.

Sukkertopp skrev:
Ikea har madrasser i flere tykkelser, du får kjøpe den som passer.   

Vi har madrass jeg har bare ikke fått målt den :)

Tweak skrev:
Tenker du å fjerne ene siden på sengen da og sette den inntil deres egen seng? Lurer på om det kunne være noe for oss nemlig :-) Vi har også Hensvik sprinkelseng men akkurat nå samsover vi.

Ja, det var det vi tenkte :)

Back
Topp