noen som har helseforsikring???

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
vurderer å tegne det nå.. for der jeg beg å gå til beh i går,dekkes ikke av det offentlige,men av helseforsikring... men lurer på åssen det er å tegne det når jeg allerede er syk....

Hmm, har ikke selv, men tror nok det vil være vanskelig å få når du allerede har plager, desverre [&:]

stort sett så må man jo levere helseerklæring når man får sånne forsikringer. og alt man da har på forhånd vil ikke dekkes av den... dessverre...
tror du skal lete litt etter en forsikring som vil funke...

hmm..ja..er nok sant,lurer på om mannen forsikringer gjennom jobb omfatter helseforsikring også,må få han til å sjekke.. for der er jeg også forsikret

ORIGINAL: ohBaby!

hmm..ja..er nok sant,lurer på om mannen forsikringer gjennom jobb omfatter helseforsikring også,må få han til å sjekke.. for der er jeg også forsikret

ja da bør du sjekke opp det.
på våre forsikringer gjennom jobb og fagforeninger dekkes hele familien, men på helseforsikringene der også er det kun den personen som har den. men alle trenger jo ikke være sånn..

ORIGINAL: 3barnsmor*29

ja da bør du sjekke opp det.
på våre forsikringer gjennom jobb og fagforeninger dekkes hele familien, men på helseforsikringene der også er det kun den personen som har den. men alle trenger jo ikke være sånn..

sånn e d hos oss også.
vil være vanskelig å få helseforsikring nå, før du e helt frisk. mange spesi regler på d der.
d gikk ti år før broderen fikk helseforsikring etter at han hadde kreft f.eks.

Normalt så er det rundt 4 uker karenstid på alle typer helse-/sykeforsikringer. Heldigvis tegna jeg uføreforsikring før jeg ble syk, priser meg lykkelig for det i dag... Bare jævlig synd at jeg ikke tegna kritisk sykdom i samme slengen, for da hadde vi sitti med 1 million nå [&:]. Moralen er: Tegn helse-, livs- og uføreforsikring før det er for seint!

karenstid på 4 uker,hva betyr det? jeg bare føler jeg burde hadd det,siden staten ikke dekker beh der det virker å være best for meg å få beh.....
ORIGINAL: Aislin

Normalt så er det rundt 4 uker karenstid på alle typer helse-/sykeforsikringer. Heldigvis tegna jeg uføreforsikring før jeg ble syk, priser meg lykkelig for det i dag... Bare jævlig synd at jeg ikke tegna kritisk sykdom i samme slengen, for da hadde vi sitti med 1 million nå [&:]. Moralen er: Tegn helse-, livs- og uføreforsikring før det er for seint!

karenstid på 4 uker,hva betyr det? jeg bare føler jeg burde hadd det,siden staten ikke dekker beh der det virker å være best for meg å få beh.....

Det betyr at skulle du bli syk i løpet av disse ukene så vil ikke forsikringen gjelde[:'(] Eg måtte oppgi at eg har anstrengelsesastme selvom det var over 5 år siden eg hadde brukt medisiner når eg tegnet min forsikring. Og derfor har eg fått en notis i min sykdomsforsikring at den ikke dekker lungeproblemer[:@] Man må som regel oppgi alt som man har vært behandlet for de siste 10 årene og så reserverer de seg mot ansvar for problemer av samme art!!

aha,da er det ingen vits for nåværende problemer,men kanskje lurt med tanke på fremtidig mulig sykdom. mannen skal sjekke opp ang den på jobb,om jeg kan tileggstegnes på hans..

aha,da er det ingen vits for nåværende problemer,men kanskje lurt med tanke på fremtidig mulig sykdom. mannen skal sjekke opp ang den på jobb,om jeg kan tileggstegnes på hans..

Ja, man burde ha tegnet helseforsikring så tidlig som mulig siden man aldri vet hva som kommer til å ramme en i framtiden[&:]

Ja det er det jeg mente. Som liv09 sa, at det tar noen uker som forsikringen ikke dekker hvis noe dukker opp, og at den uansett ikke dekker det som allerde har oppstått. De forsikringene jeg har vært borti spør om alle legebesøk og sykemldinger de siste x åra, og tror man må godta at de kan innhente opplysninger fra legen osv. Men veldig lurt å ha for fremtiden! Mange forsikringer dekker jo kreft o.l.

Sånn som for min del, så får jeg 850.000 den dagen jeg blir varig 50% ufør, og det er jo ikke akkurat helt usannsynlig at skjer i løpet av en 10 års tid, så det var veldig godt at den forsikringa var tegna fra før, nå ville jeg ikke fått livsforsikring en gang [:'(]. Og livsforsikring synes jeg nesten det er uforsvarlig å ikke ha når man har barn (du har kanskje det da, selv om du ikke har helseforsikring?)

Hmmm... tegnet en forsikring på meg på skandiabanken, der jeg selv fikk fylle i helsetilstand osv, og sen var den saken i boks, trengte ikke noe helseerklaring fra lege osv. Føler ikke akkurat at den forsikringen er så god da...

ORIGINAL: xwp

Hmmm... tegnet en forsikring på meg på skandiabanken, der jeg selv fikk fylle i helsetilstand osv, og sen var den saken i boks, trengte ikke noe helseerklaring fra lege osv. Føler ikke akkurat at den forsikringen er så god da...

Jeg har også derfra... Må ikke ha erklæring fra lege, men man må tillate at forsikringsselskapet graver i journalen din hvis nødvendig, og hvis man ikke oppgir noe som da kan komme fram i forsikringssak senere, så er vel det å regne som svindel? Så jeg antar at man bør være ærlig/nøyaktig. Men den til Gjensidige var 30 ganger mer omfattende i forhold til hva man skulle fylle ut husker jeg.

Jeg har ikke noe på meg i Norge, men godt at du også har den da [:)]

ORIGINAL: xwp

Jeg har også derfra... Må ikke ha erklæring fra lege, men man må tillate at forsikringsselskapet graver i journalen din hvis nødvendig, og hvis man ikke oppgir noe som da kan komme fram i forsikringssak senere, så er vel det å regne som svindel? Så jeg antar at man bør være ærlig/nøyaktig. Men den til Gjensidige var 30 ganger mer omfattende i forhold til hva man skulle fylle ut husker jeg.

jeg har muligens bedriftsavtale hos klinikken jeg vil gå på gjennom jobben til mannen! så da slipper jeg kanskje å betale full pris!

Back
Topp