Noen som har hatt valpe kull???

Snart4kids

Gift med forumet
Noen her som har erfaring med tisper som dier ??
Vår tispe fikk kull på tirsdag ved keisersnitt men ble alvolig syk med indre blødninger og stort blod tap.
Så hun lå på dyr lege klinikken i 2 dager. Hun holdt på og dø.[:(]
Hun mistet nesten melka så de små 6 her har fått flaske siden tirsdag, når tispa kom hjem så har vi latt henne die valpene sine.
men ikke alle, hun dier nå 3 og jeg flakser 3.

Men når veit jeg at hun har nok melk til alle valpene ????
Noen som veit ??

Her er "nett siden " for valpene våre (for den eller de som vil ta en titt)
http://niborlysende.blogspot.com/

dytter

Det er bare å legge til alle valpene det, og følge ekstremt godt med på de. Hvis de er rolige og ikke piper/hyler så er de som regel mett og fornøyd. Du kan evt flaske litt ved siden av i begynnelsen hvis hun ikke har nok...

Men for all del, finn frem den digitale kjøkkenvekta, og vei valpene. Merk dem, slik at du er helt sikker på hvem som er hvem, lag deg et skjema som du fører opp vekta fra dag til dag på hver enkelt valp.

Lykke til[:)]

Alt det gjør jeg alt
ORIGINAL: @ne

Det er bare å legge til alle valpene det, og følge ekstremt godt med på de. Hvis de er rolige og ikke piper/hyler så er de som regel mett og fornøyd. Du kan evt flaske litt ved siden av i begynnelsen hvis hun ikke har nok...

Men for all del, finn frem den digitale kjøkkenvekta, og vei valpene. Merk dem, slik at du er helt sikker på hvem som er hvem, lag deg et skjema som du fører opp vekta fra dag til dag på hver enkelt valp.

Lykke til[:)]

Valpene er urolige og piper mye hvis de får for lite melk. Men som sagt så indikerer vekten også hvor mye de får.
Kjedelig når valpingen får en så tragisk utgang, men godt tispa overlevde! Kjenner ei som satt igjen med 9 valper for moren døde etter ks[:(]

Uff så trist :( Tispa døde nesten og måtte inn igjen til en oprasjon til.
Jeg har stått på hardt for valpene her!! de klarer seg bra.I sta lå alle hos mamman sin :)

ORIGINAL: Zznoorkfrøken

Valpene er urolige og piper mye hvis de får for lite melk. Men som sagt så indikerer vekten også hvor mye de får.
Kjedelig når valpingen får en så tragisk utgang, men godt tispa overlevde! Kjenner ei som satt igjen med 9 valper for moren døde etter ks[:(]

Virker da som de får de de skal, de piper litt vær 3 time det er da de spiser også sover dem igjen[:D]

høres normalt ut at de spiser hver tredje time[:)]. Følg med på vekt og evt prøv å gi litt ekstra inni mellom.
Veldig bra om alle valpene får litt morsmelk pga antistoffer og sånn... også heller supplere med erstatning.
Tror du gjør det veldig så riktig. Følg magefølelsen og hva du ville gjort om det var dine egne bebbiser[;)]

Back
Topp