Jeg har to keisersnitt fra før, drømmer bittelitt om et tredje og siste barn, men kan man ha tre keisersnitt? Noen som kjenner til evt farer ved det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det skal stå i papirene dine fra sykehuset etter siste KS. I mine står det at jeg kun kan gå gravid én gang til (har hatt 2 akutte keisersnitt i 2020, og 2021).Jeg har to keisersnitt fra før, drømmer bittelitt om et tredje og siste barn, men kan man ha tre keisersnitt? Noen som kjenner til evt farer ved det?
Det skal stå i papirene dine fra sykehuset etter siste KS. I mine står det at jeg kun kan gå gravid én gang til (har hatt 2 akutte keisersnitt i 2020, og 2021).
Du får uansett ikke føde vaginalt etter 2 KS. Kun 2 sykehus til Norge som tillater dette, og da er det veldige strenge vilkår for å få det innvilget. Dette på bakgrunn av faren for livmorruptur, som igjen kan lede til tapt liv av både mor og barn.
Jeg er usikker selv, men har lest det på ulike forum. Mener Rikshospitalet er et av dem, men er usikker som sagt.Ble litt nysgjerrig på hvilke sykehus det er har selv to snitt. Hvordan vet de at du bare kan tåle et til?
Jeg er usikker selv, men har lest det på ulike forum. Mener Rikshospitalet er et av dem, men er usikker som sagt.
Det står i epikrisen min fra sykehuset etter AKS nr. 2, at det kun anbefales ett snitt til med tanke på faren for livmorruptur
Vet ikke noe om farer, der kan vel sykehuset svare best, men både jeg og mine to søsken kom til verden med keisersnittJeg har to keisersnitt fra før, drømmer bittelitt om et tredje og siste barn, men kan man ha tre keisersnitt? Noen som kjenner til evt farer ved det?