Noen som har hatt svineinfluensa - barn?

Anna Anka

Elsker forumet
Har en ørliten mistanke om at 1åringen min har fått svineinfluensa... feber, slapp,sutrete, hoste og diare... Hva gjør jeg i fht barnehagen? Skal være hjemme fra bhg i 7 dager hvis det er svineinfluensa, men man trenger vel ikke oppsøke lege dersom influensaen er mild, og hvordan kan man da vite at det virkelig ER svineinfluensa???

Vi lurer på om det er det ungene våre har hatt. Men, det er så mildt at vi er veldig usikre. Må innrømme at jeg hadde glemt de reglene med en uke, og sendte dem i barnehagen 24 timer etter feberfri.

Datteren min hadde det ifjor høst..
Vi var syke alle tre med samme symptomer, jeg fikk påvist SI, så regner med hun hadde det også..

Vi holdt henne hjemme i over en uke, for ingen av oss kunne levere henne før vi ble friske..
(Hun ble syk før oss..)

svineinfluensaen ER mild. aner ikke om det er noen andre typer influensaer som går nå...

Her hadde vi det i høsten 09. Siden jeg var gravid ble jeg testet. Jeg ble ganske dårlig noen dager, høy feber og kjempe tett i brystet. Datteren min var syk i 11 dager. Mange dager hun bare sov seg gjennom på det værste. Siden jeg vet med sikkerhet at jeg hadde det så er jeg ganske sikker på at hun også hadde det. Vi ble ihvertfall veldig dårlige begge to. Mannen min hadde det ikke tror jeg, isåfall var det kun som en liten førkjølelse på han.

Kan ikke vite det helt sikkert om det er svineinfluensa uten at det blir tatt prøve. Min sønn hadde det forrige vinter. Han var ikke veldig syk men fikk feberkramper og da ville de han han på sykehuset for sjekk, der tok de endel prøver blant annet for svineinfluensa som det viste seg at han hadde.

Back
Topp