Noen som har hatt svangerskapsdiabetes tidligere?

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Har fortsatt testeaparatet etter sist, og målte fastende i mårrest på 6,8.. ble overrasket da det var veeeldig høyt.
Skal snakke led legen ang henvisning til endo, men hadde ikke så høye målinger sist graviditet.
Flere?

Jeg har hatt det i begge mine svangerskap og må følge godt med på kosthold, greide å regulere med kosthold men gikk mye opp i vekt. Syns 6.8 var høyt ja.. :) så burde dra til legen for å diskutere plan

Ja, eg har hatt- 3 gonger. Målte 6,2 ein morningen, og 5,8 , 2 timer etter eit måltid. Du kan jo måle før og etter måltid for å sjå korleis det er då?
Men kor høgt kan det vera hos gravide uten sv.diabetes , fastende? Er det ikkje likt som andre? Der er jo grensa 6,8 om eg ikkje husker feil.

Ja, eg har hatt- 3 gonger. Målte 6,2 ein morningen, og 5,8 , 2 timer etter eit måltid. Du kan jo måle før og etter måltid for å sjå korleis det er då?
Men kor høgt kan det vera hos gravide uten sv.diabetes , fastende? Er det ikkje likt som andre? Der er jo grensa 6,8 om eg ikkje husker feil.
Grensa for sv.dia er 5,2 fastende. Har innenfor normalen etter 2timer, men ligger mellom 5,7 og 6,8 fastende.

Har fortsatt testeaparatet etter sist, og målte fastende i mårrest på 6,8.. ble overrasket da det var veeeldig høyt.
Skal snakke led legen ang henvisning til endo, men hadde ikke så høye målinger sist graviditet.
Flere?
Sniker: Så høyt fastende blodsukker så tidlig tyder dessverre på at du har insulinresistens og prediabetes. Grensen for fastende for vanlig diabetes utenfor svangerskap er 7.0, og med termin i april er du jo ikke mange ukene på vei. Be om henvisning til endokrinolog for oppfølging

Sniker: Så høyt fastende blodsukker så tidlig tyder dessverre på at du har insulinresistens og prediabetes. Grensen for fastende for vanlig diabetes utenfor svangerskap er 7.0, og med termin i april er du jo ikke mange ukene på vei. Be om henvisning til endokrinolog for oppfølging
Var det jeg og fryktet, men bedre å få hjelp tidlig enn sent. Kanskje energien holder seg på ett bedre nivå denne gangen da

Jeg hadde svangerskaps diabetes sist. Fikk i uke 36-37. Men selv ikke da hadde jeg så høyt fastende blodsukker.

Hvor tidelig får man sv diabetes? Hadde det sist svangerskap for 9mnd siden, og testet fastende idag tidelig, som viste 5,6… Er ca 5+1

Vedlegg

• E5A07168-A794-40CF-952A-E17B33A31957.jpeg
    E5A07168-A794-40CF-952A-E17B33A31957.jpeg
    224,3 KB · Visninger: 22
Back
Topp