Noen som har hatt setefødsel

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Som har lyst til å dele erfaringer? Lillemor ligger i seteleie og jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker å snu henne. Så da blir det enten setefødsel eller keisersnitt :)
 
Kan jeg få spørre hvorfor du ikke vil prøve å snu? Ikke noen kritikk..vil gjerne høre hvorfor når dette kanskje blir noe jeg også må vurdere
 
Fordi jeg bla har en revmatisk lidelse som gjør at ligamentene og senene knyttet til ryggen er betente og fordi jeg har flere venner som har måttet snu barnet hvor en holdt på og miste, og alle ble akutt keisersnitt og alle barna ble lagt på nyfødt intensiven i to uker p.g.a at de bæsjet i fostervannet i rent stress av snuingen. De sa også at det var ekstremt smertefullt og at ingen kom til å gjøre det igjen men heller få et rolig planlagt keisersnitt.
 
For tre år siden lå jenta mi i seteleie. Jeg ville ikke snu henne, og valgte keisersnitt. Angrer ikke på det :) alt gikk bra og jeg (vi) hadde en fin opplevelse.
 
Det er fortsatt litt håp om at hun snur seg da:) Min gutt lå i sete hele svangerskapet. På kontroll i uke 36+1 lå han fortsatt feil vei.
Fødte han 36+3, da hadde han snudd seg:)

Jeg hadde uansett bestemt meg for å føde vaginalt. Har flere venninner som har gjort det og har god erfaring med det:)
 
Hadde samme dilemma i fjor, og når legen forklarte hva en setefødsel innebærer for ungen, valgte jeg planlagt keisersnitt. Legen sa også at ca 75%(av de han har vært borti) velger setefødsel og de aller fleste går det bra med for at legene er såpass flinke til å håndtere situasjonen.
Og hun kan jo snu seg samme dagen som fødselen starter
 
Han her ligger og i seteleie. Skal på kontroll i morgen på ahus for å dobbeltsjekke at ja. Fortsatt ligger i sete. Jeg skal heller ikke snu da jeg har fått beskjed at det er bare 50% sjanse for å lykkes og babyen kan bli kjempe stresset og det kan fort ende i haste keisersnitt. Så jeg skal ha keisersnitt om han ikke har flyttet seg.
 
Han her ligger og i seteleie. Skal på kontroll i morgen på ahus for å dobbeltsjekke at ja. Fortsatt ligger i sete. Jeg skal heller ikke snu da jeg har fått beskjed at det er bare 50% sjanse for å lykkes og babyen kan bli kjempe stresset og det kan fort ende i haste keisersnitt. Så jeg skal ha keisersnitt om han ikke har flyttet seg.


Jeg tenker som deg men skal avtale at jeg vil prøve og føde i setefødsel og håpe hun snur seg men hvis ikke så jeg får keisersnitt :) vil helst unngå keisersnitt, jeg følte meg så bra etter å ha født vaginalt sist :)
 
Jeg tenker som deg men skal avtale at jeg vil prøve og føde i setefødsel og håpe hun snur seg men hvis ikke så jeg får keisersnitt :) vil helst unngå keisersnitt, jeg følte meg så bra etter å ha født vaginalt sist :)
Ja jeg og vil helst unngå keisersnitt. Men har hørt flere dårlige episoder med setefødsler så har blitt litt skremt. men det får bli som det blir. Får vite mer i morgen:)
 
Sniker fra august :) Jeg har født i seteleie (med nr. 1) og hadde en veldig fin fødselsopplevelse!
 
Når sjekker lege/jordmor hvilken vei babyen ligger? Er 33+5 og legen sjekket ikke når jeg var på kontroll for en uke siden..
 
Når sjekker lege/jordmor hvilken vei babyen ligger? Er 33+5 og legen sjekket ikke når jeg var på kontroll for en uke siden..
Var 33+2 i går hos jm. Hun sa det ikke var vits å sjekke før neste kontroll, da er jeg 36. dette fordi de kan snu seg flere ganger opp mot de siste ukene.. Spesielt hvis det er 2 barnet. (Mitt andre)
 
Var på ahus i går for å se om lille har snudd seg, men det hadde han jo selvfølgelig ikke:eek: så da ble det avtalt keisersnitt en uke før termin. De prøvde seg ikke på noe snuing og nevnte det heller ikke så det var jo greit. det eneste jeg håper på nå er at han er snill gutt og har snudd seg når vi kommer dit for keisersnitt for da avlyser vi den:)
 
Min sitter med rumpen ned UL31+2
Men det blir nok keisersnitt pga morkakekomplikasjoner.
 
Back
Topp