Noen som har hatt senebetennelse i tommel?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hvordan kjennes det ut?
Hvor er det vondt, og hvilke bevegelser er vonde?
Og hva gjorde du for å holde tommelen i ro? Bruker jo tommelen til alt mulig :p

Jepp. Har vondt i tommelen nå så må vel en tur t legen å få kortison sprøyte. Også masserer e tommelen flere ganger for dag. Har ikke fått beskjed om at det er senebetennelse, men sia e har vondt innimellom leddene så hjelper massasje og sprøyte. Fikk først beskjed om å bruke støttebandasje og bandasjere fast tommelen t e hadde vært hos lege. (Osteopat og manuellterapeut som sa det, etter grundig undersøkelse)

Min sin iPhone ;-)

Jepp. Har vondt i tommelen nå så må vel en tur t legen å få kortison sprøyte. Også masserer e tommelen flere ganger for dag. Har ikke fått beskjed om at det er senebetennelse, men sia e har vondt innimellom leddene så hjelper massasje og sprøyte. Fikk først beskjed om å bruke støttebandasje og bandasjere fast tommelen t e hadde vært hos lege. (Osteopat og manuellterapeut som sa det, etter grundig undersøkelse)

Min sin iPhone ;-)
Jeg har vondt mellom tommel og pekefinger, dr tommelen festes i hånda liksom.
Kjennes ut som små kuler inni der, og jeg er litt hoven.

Skal heldigvis til osteopaten min i morgen.
Burde jeg bandasjere hånda?

Skal på jobb i morgen, jobber i bhg og det blir jo en del belastning på hånda....

Jeg har vondt mellom tommel og pekefinger, dr tommelen festes i hånda liksom.
Kjennes ut som små kuler inni der, og jeg er litt hoven.

Skal heldigvis til osteopaten min i morgen.
Burde jeg bandasjere hånda?

Skal på jobb i morgen, jobber i bhg og det blir jo en del belastning på hånda....
Kan være lurt å bandasjere for å unngå unødvendig bevegelser i den frem t du har fått den undersøkt/behandlet. Snakk m Osteopaten din i mårra. Hos me sitt smerten i tommel-rota.

Min sin iPhone ;-)

Kan være lurt å bandasjere for å unngå unødvendig bevegelser i den frem t du har fått den undersøkt/behandlet. Snakk m Osteopaten din i mårra. Hos me sitt smerten i tommel-rota.

Min sin iPhone ;-)
Er vel der det sitter hos meg og...

Jaja, jeg får gå og finne bandasjen jeg da før jeg legger meg sånn at jeg holder den i ro ;)
Er tross alt noen timer på jobb før timen hos osteopat...

Skjønte at laser kan hjelpe, det bruker han heldigvis, så får se hva han sier i morra.

Takk skal du ha :)

Er vel der det sitter hos meg og...

Jaja, jeg får gå og finne bandasjen jeg da før jeg legger meg sånn at jeg holder den i ro ;)
Er tross alt noen timer på jobb før timen hos osteopat...

Skjønte at laser kan hjelpe, det bruker han heldigvis, så får se hva han sier i morra.

Takk skal du ha :)
Det kan hjelpe men det e fikk beskjed om va at laser va veldig smertefullt(mer enn ei sprøyte) og egentlig siste utvei etter kortisonsprøyte.

Lykke til og go bedring :)

Min sin iPhone ;-)

Og ved bandasjering så må du surre først rundt tommelen før du surrer inn hele handa. Du blir da handikappet sia hele handa er innsurra i bandasje.

Min sin iPhone ;-)

Det kan hjelpe men det e fikk beskjed om va at laser va veldig smertefullt(mer enn ei sprøyte) og egentlig siste utvei etter kortisonsprøyte.

Lykke til og go bedring :)

Min sin iPhone ;-)
Har fått mye laserbehandling ellers på kroppen, og det har vært helt greit. Ikke noe vondt egentlig.

Ja får se hva han sier.

Ang bandasjering så ser det tungt t å gå på jobb uten en fungerende hånd :p
Jaja, er nødt å gå på jobb så får bare prøve ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Fikk laser i dag, det prikka og murra godt ja. Men han mente det ville funke bra med laser siden skaden var såpass fersk.
Håper på det ;)

Og så skulle jeg bare bruke hånda, men unngår de tyngste belastningene noen dager.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Back
Topp