Noen som har hatt rester av morkaka i livmor etter fødsel,infeksjoner?

Renate_85

Glad i forumet
Noen her inne som har fått infeksjoner i livmora etter fødsel, fra rester av morkaka eller noe annet?
Hvordan opplevde dere det med blødninger og smerter og slikt? Når ble det oppdaget?Hvordan ble det oppdaget? Blødde dere hele tiden, eller bare litt innimellom? Hvordan smerter var det?
Hvordan behandler man det?

med min første endte det opp i krisesnitt og 8 dager etter at jeg hadde født fikk jeg en ubeskrivelig smerte i nedre mage, jeg klarte ikke sitte eller stå, måtte bare ligge. Det viste seg at jeg hadde fått livmorinfeksjon og jeg ble lagt inn på sykehuset hvor jeg fikk antibiotika intravanøst i en uke! dette unner jeg ingen...

jeg hadde det etter føste fødte:(

Fikk ho 26 februar og hadde utskraping i mai[>:]

Ta tiden til hjelp, noen har lenger renselse enn andre sa legen min!!!

Hadde ingen smerter, men hadde brun utflod i 12 uker!!!!!! men ikke lukt...

resten var bare en liten hinne rest.....

Full narkose  med utskraping, og en uke med antibiotika....

Det er 10 uker siden fødselen min. Sluttet å blø i uka 4. Så kom det en del blod igjen i uke 7(et par dager) så ga det seg i et par uker igjen før jeg hadde 1 dag med litt blødning. Og nå er det ca en uke siden det kom noe blod. Har ingen smerter eller masse utflod mellom blødningene. Er det noen stor sjanse for at dette kan være rester av morkaka da? Vil bare bli ferdig med denne renselsen så jeg får begynt å trent litt. Var nok litt for ivrig når jeg begynte å trene 4-5 uker etter fødselen. Begynte med 1-1,5 timers lange økter 3 dager i uka. Kan det være en av grunnene til at jeg begynte å blø igjen?

Jeg fikk innfeksjon i livmora etter begge fødslene mine!! Unner ingen den smerten!!

etter første fødsel så gikk jeg og hadde vondt i magen og jeg følte på meg at noe var galt. Dro inn på sykehuset og fikk tatt UL. Der så de at det var igjen rester av noe. Fikk noe greier i handa som jeg lå med i ei uke! skikkelig koselig romjul altså!!!

Etter andre fødsel ble jeg veldi dårlig!! Dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset med snuppa så fikk jeg veeeldig vondt i magen, satt bare å skalv og frøys og kaldsvetta.. Klarte ikke å gjøre noe. Ringte sykehuset og de sendte en sykebil. Kom ned til sykehuset og fikk UL og de sa at alt var fint. De misstenkte blindtarmbetennelse, men siden jeg klarte å spise uten å kaste opp så var det lite sannsynlig sa de. Sendte meg hjem med en haug med smertestillende. Hadde fortsatt vondt og kjennte det på meg at noe var galt! det gikk 3 dager så fikk jeg sånn "annfall" igjen. Inn på sykehuset og ta ny UL. Selvfølgelig var det samme legen som skulle sjekke meg (følte meg veldi dum da han sa at det er ikke noe igjen etter fødsel, det så vi jo sist.) Men fikk han til å ta UL og da så han at det var igjen rester fra morkaka etter fdsel. "Var det jeg sa, det var igjen noe her" var det første jeg sa til han. Fikk noe intravenøst før jeg fikk dra hjm med noen tabletter som jeg skulle ta for å få ut restene. Og det var vondt det!!!

Håper på å få slippe dette om det eventuelt blir noen flere barn!!

Uff høres ikke godt ut. Men blir det infeksjoner så fort da? Trodde liksom siden renselsen varer i 6 uker så blir det infeksjoner i det som eventuelt sitter igjen etter denne tiden?
Kjedelig når ikke leger tar en på alvor[:@]

Back
Topp