noen som har hatt problemer med

elisa29

Forumet er livet
Skjoldrukskjertelen???
Har hatt problemer med hevelser rundt halsen, sånn at jeg ikke får svelge ordentelig og får til tider problemer med og puste.
Var hos legen i dag og blir henvist til ultralyd..pga av at den høyre skjertelen er hoven
har hørt at man kan få problemer med Skjolbrukskjertelen når man er gravid og etter man har født,lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem

Sitter og er litt nærvøs nå[&o] tenker det værste..

Jeg har ikke hatt problemer med det, ikke hørt om det før egentlig.

Forstår at du tenker det værste, men det er sikkert ingenting vennen[:)]

Lykke til på ultralyd!

fikk en cyste i den etter nr 2..eller oppdaga den først da..
har hatt den siden og nå skal den fjernes..

ingen problem m stoffskift heldigvis..

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Har du hevelser og vondt???
Må du gå på stoffskifte tabletter etterpå??

ORIGINAL: elisa26

(skrev med en hånd isted,derfor så dårlig svart...)

Æ har ikke vondt og ikke hevelser.
Bare en kul på 3 cm på venstre side.

Om selve skjoldbruskjertelen må fjernes (noe han ikke ser før under operasjonen),må æ sikkert bynne på medisiner.
Om d ikke finnes noe farlig der,så fjernes bare kulen og æ blir sydd igjen,-spesialister tar en titt  på kulen mens æ ligg på opr.bordet,slik at di lett kan fjerne mer OM d viser sæ at d trengs.

Han sa operasjon blir innen 6 uker,men syns jenta e for liten enda da til å måtte bruke flaske og evt mme (jaaaa,vet mange gjør d,men Æ har ikke jort d før med di to andre,og VIL HELST IKKE gi ho heller flaske og mme såå tidlig...Sær..? ja..)
Så æ utsetter den sikkert til ho kansje e 5-6 mnd..for d e ikke ultrasupertravelt med å fjerne den.

ORIGINAL: Julibaby og meg

Er det i halsen det der med støffskifte? [8|]
Høøh... går på piller for lavt stoffskifte. Fikk det i svangerskapet. ( Hva fikk jeg IKKE i svangerskapet...?[:-] )
Men har ikke snøring om det har retta seg eller ikke.. skal på kontroll snart sikkert.

Skjoldbruskkjertelen styrer stoffskiftet..den greia som lissom ligger bak spiserøret/luftrøret og holder rundt luftrøret..,et stykke ned på halsen ..

(skrev med en hånd isted,derfor så dårlig svart...)

Æ har ikke vondt og ikke hevelser.
Bare en kul på 3 cm på venstre side.

Om selve skjoldbruskjertelen må fjernes (noe han ikke ser før under operasjonen),må æ sikkert bynne på medisiner.
Om d ikke finnes noe farlig der,så fjernes bare kulen og æ blir sydd igjen,-spesialister tar en titt  på kulen mens æ ligg på opr.bordet,slik at di lett kan fjerne mer OM d viser sæ at d trengs.

Han sa operasjon blir innen 6 uker,men syns jenta e for liten enda da til å måtte bruke flaske og evt mme (jaaaa,vet mange gjør d,men Æ har ikke jort d før med di to andre,og VIL HELST IKKE gi ho heller flaske og mme såå tidlig...Sær..? ja..)
Så æ utsetter den sikkert til ho kansje e 5-6 mnd..for d e ikke ultrasupertravelt med å fjerne den.

okey, bra du ikke har noe vondt da...
Så lenge su kan amme s skjønner jeg dat at du ikke vil gi mme om ikke nødvendig, siden det ikke er super hast md og fjerne kulen hadde jeg nok gjort det samme
Har ingen kul jeg da, bare ett hovent "belte" rundt halsen, men mest ubehag på høyre side, det føles som om jeg har ett tau rundt halsen og noen strammer den med jevne mellomrom (kom ikke på noen bedre forklaring) sånn at jeg får problemer med o svelge og puste.Og smerten sprer seg nedover brystet..
Har hatt dette problemet siden mai. tok blodprøver for lavt stoffskifte da, men alle blodprøver var normale..

Skjoldrukskjertelen???
Har hatt problemer med hevelser rundt halsen, sånn at jeg ikke får svelge ordentelig og får til tider problemer med og puste.
Var hos legen i dag og blir henvist til ultralyd..pga av at den høyre skjertelen er hoven
har hørt at man kan få problemer med Skjolbrukskjertelen når man er gravid og etter man har født,lurer derfor på om det er noen andre som har samme problem

hm,nå begynte jeg å tenke litt her.
jeg har hatt litt,eller litt veldig til tider,vondt i halsen. Men jeg har ikke vært syk,slapp eller noe. Har egentlig bare tenkt at ånei nå får jeg vel halsbetennelse. Men det har liksom ikke skjedd noe mer med det. Bare vondt liksom,når jeg svelger..

Kanskje jeg skal gå å sjekke dette hos legen?!

Har kanskje vært litt hoven.Men har ikke hatt noe pusteproblemer da.. [8|] hmm

ORIGINAL: fregne

Skjoldrukskjertelen???

jeg har hatt litt,eller litt veldig til tider,vondt i halsen. Men jeg har ikke vært syk,slapp eller noe. Har egentlig bare tenkt at ånei nå får jeg vel halsbetennelse. Men det har liksom ikke skjedd noe mer med det. Bare vondt liksom,når jeg svelger..

Hos meg syntes det veldig godt, ser ut som om jeg har struma.. Hevelsen er der selv om jeg ikke har vondt også..
Men hvis du misstenker noe så skader det jo ikke og ta seg en tur til legen.
Men jeg har ikke halsbettenelse vondt, for har ikke vondt i halsen men mer på halsen under huden hvis du forstår hva jeg mener (jaaaaaaa vet jeg er helt ræ... til og forklare)

ORIGINAL: fregne

Skjoldrukskjertelen???

Hos meg syntes det veldig godt, ser ut som om jeg har struma.. Hevelsen er der selv om jeg ikke har vondt også..
Men hvis du misstenker noe så skader det jo ikke og ta seg en tur til legen.
Men jeg har ikke halsbettenelse vondt, for har ikke vondt i halsen men mer på halsen under huden hvis du forstår hva jeg mener (jaaaaaaa vet jeg er helt ræ... til og forklare)

Skjønner hva du mener  [;)]
Nei det skader ikke å sjekke det.
Det er sånn vondt langt baki der,på en måte..

ORIGINAL: sommerbaby08

jeg har en delvis ikke-fungerende sjoldbruskkjertel, dvs lavt stoffskifte. tar medisiner hver dag og må det resten av livet. men det har vel ikke så mye å gjøre med din situasjon tror jeg..men OM det skulle være noe sånt, er det ikke krise i det hele tatt[;)]

vet at det ikke er krise om det er lavt stoffskifte, både mamma og tante har og og bestmor hadde det.. Så hvis det er kunn lavt stoffskifte det er snakk om så blir jeg glad. (har på en måte forbredt meg på og få det pga resten av fam som har det,og siden det er arvelig)

Back
Topp