Noen som har hatt problemer med Maur i huset????

LykkeligTrollmor

Elsker forumet
Jaaaada.. her har vi fått noen flere leieboere.. maur!! Virker som de holder til bak oppvaskmaskin eller noe.. for er rundt omkring der jeg ser de..

har også sett ett par sånne andre dyr.. sølvdyr, eller de heter ikke de.. men de er i sånn sølvfarge.. og ser nesten ut som små åler...

Noen som har tips og råd?? Kanskje det er noe vi kan gjøre selv, før vi ringer skadedyrkontrollen ;)

Takk for evt svar;)

ja,vi har det.Sånne små svarte.Oppholder seg i gangen og badet nede.Men er kun om våren da.Men hittil i år har det kun vært et par stk.*krysse fingre*
prøvd det meste av midlier ol.Men ikke skadedyrkontroll da....så desverre ingen tips herifra.

Fryktelig ekkelt.Føler at det er skittent her med de i hus[&:]

Ok.. hm. De er liksom på kjøkkenet her.. så da må jeg jo gjøre noe.. kan jo ikke har mat eller noe på benken.. Tok ikke ut søpleposen i går.. krydde av maur i den! usj!! Kvalme greier altså!!!
Som du sier HeDa, føler at det er møkkete.. usj.

Til maurene kan du kjøpe maurgift. Sett det i bokser i nærheten av der de holder til. Pass på at du kjøper sånn gift som maurene tar med seg tilbake til tuen så får du tatt alle med en gang. Vi hadde maurinvasjon her det første året vi bodde her og det funket som bare det.

De små ålene du snakker om heter sølvkre. De kommer når det er fuktig. Så kanskje slangen bak vaskemaskinen din er litt lekk og det drypper litt bak der. Sjekk hva som kan forårsake fukten og når fukten er borte forsvinner søvkreene. Det hender de popper opp på badet her innimelom, men da setter jeg bare på varmen en natt så gulv og alt tørker skikkelig opp. Da forsvinner de.

Ekkelt er det, men greit å bli kvitt da. Lykke til [:)]

Fikk maur i fjor, men ikke fått noen enda i år.. *kryss i taket*
Har noen sånne som du kaller for sølvdyr på badet... aner ikke hvorfor de kommer[8|] Jeg kaller de forøvrig for sædceller[8D]

ORIGINAL: RedElf

Til maurene kan du kjøpe maurgift. Sett det i bokser i nærheten av der de holder til. Pass på at du kjøper sånn gift som maurene tar med seg tilbake til tuen så får du tatt alle med en gang. Vi hadde maurinvasjon her det første året vi bodde her og det funket som bare det.

De små ålene du snakker om heter sølvkre. De kommer når det er fuktig. Så kanskje slangen bak vaskemaskinen din er litt lekk og det drypper litt bak der. Sjekk hva som kan forårsake fukten og når fukten er borte forsvinner søvkreene. Det hender de popper opp på badet her innimelom, men da setter jeg bare på varmen en natt så gulv og alt tørker skikkelig opp. Da forsvinner de.

Ekkelt er det, men greit å bli kvitt da. Lykke til [:)]

har ikke funket her.Prøvd det meste av sånne gift-typer.Er helt svart med maur som spiser,men de blir ikke borte...

Når jeg var innlakt på upk så sleit vi med mævr..

Å vi fikk sånne små hvite bokser av vaktmester'n som vi sku sette på rommet og badet vårt..
de hadde sånn lukt,elnd så gikk nauer'n inni også kom de ikke ut ..[:D]

spray med Permentrin.Hjelper mot alle slike kryp dyr,også kan du spraye godt rundt dører og vindu så slipper du at det kommerr inn flue/veps/hommler nå som det nermer seg vår og sommer.[:D]

Vi hadde haugevis ifjor, men det var i stuen som vender ut mot uteplassen vår. Der lå det heller, og maurene levde såklart godt under der, og hadde funnet veien inn i huset. De kom inn langs alle listene nede, og når vi rev av vinduslistene på det ene vinduet i stuen så strømmet de ut. Kjenner jeg begynner å klø på kroppen bare jeg skriver om det [8D]

Inne la vi ut all mulig gift vi fant på markedet, det ble betraktelig bedre, men de ble aldri helt borte. Hadde skadedyrkontrollør på besøk, og han maste om å rive både den ene og den andre veggen. Prisene vi fikk var skyhøye, og huseieren vår (siden vi leier) var selvfølgelig villig til å prøve ALT annet først. Så vi bestemte oss for å ta tak i problemet der det kom fra. Rev opp hellene, gravde vekk sand/grus som lå under og strødde på gift. I tillegg gravde vi opp langs hele grunnmuren rundt huset, og støpte på nytt. Inne tok vi av alle lister i stuen og fuget igjen der det var antydning til åpninger.

Ikke sett en ENESTE maur etterpå (dette var tidlig ifjor, over 1 år siden). Men vi visste jo som sagt med en gang hvor de kom inn og ikke minst hvor de kom fra. Litt lettere å ta tak i problemet da.

Jeg fikk pelias som jeg skulle bruke av nettopp firmaet pelias..Vi har problemer med sølvkre her i huset men med denne sprayen så holder dem seg vekke 2 mnd av gangen. For virkningen av sprayen varer i 2 mnd.

Har man sølvkre så er det tegn på fuktighet i huset for dem trives kun i fukt...Og veldig godt i papir og div du kan lese om det på nettet..

Men Pelias tar alt av krypdyr pluss bier,homler,fluer og You name at slike ekle dyr

Vi hadde nettopp besøk av skadedyrkontrollen.
Og de fant en vannlekkasje oppe på loftet,og der hadde maurene laget maurtue av de våte plankene.

Så vi fikk beskjed om at de maurene vi hadde bare spiste vått treverke.

fra nå av skal vi leite etter lekkasjer når vi ser maur inne....

Takk for svar!! Her var det mange gode tips !! Må vise sambo denne tråden tror jeg ;)

igjen- tusen takk!
tror vi i første omgang skal kjøpe sånne bokser på plantasjen.. kanskje vi er så heldige at det er nok!! ;) *tvi tvi*

kjøp de grønne boksene eller andre maurmiddler hvor det er "mat" som de tar med seg hjem til dronningen.. Da skal du bli kvitt de..

Vi har hatt god effekt ved å bruke nippon, tar litt på en papp bit og maurene spiser som bare det og så tar det med til tua og så er de borte vekk[:D]

hvet søsteren min hadde stokk maur, de strødde salt rundt for å hindre dem at de sprede seg, stokkmauren likte vist ikke salt så hvis det lå salt rundt hele så gikk de ikke over og kom ikke rundt, men de måtte ha hjelp av skade dyr kontroll også for å bli kvitt dem helt

Jada, her har vi maur HELE året!!!!! [:'(][:'(][:'(]
Har prøvd sånne grønne bokser, men det varer ikke mer enn noen uker så er de tilbake igjen.. Nå kjøpte vi sånn pulver og la inne bak søppelbøtta (kan ikke brukes på kjøkkenbenker, osv osv), og det fungerte gjennom vinteren, men nå er de på vei tilbake igjen......... [:@][:@] Har laget en blanding av grønnsåpe og salmiakk også, det fungerer som bare f***!!!!

Sånn var kjøkkenbenken min en morgen:

Gjett EN gang hva alle de små svarte prikkene er for noe...... Hadde glemt rydde vekk en brukt gaffel (som var skylt, da..) på kvelden, og da så det sånn ut om morgenen.... Og det grønne er forøvrig zalo.... [8|]

ORIGINAL: Knerthen

Vi har hatt god effekt ved å bruke nippon, tar litt på en papp bit og maurene spiser som bare det og så tar det med til tua og så er de borte vekk[:D]

Hm, nippon. Hvor får man kjøpt det? ;)

ORIGINAL: LykkeligTrollmor

ORIGINAL: Knerthen

Hm, nippon. Hvor får man kjøpt det? ;)

Jeg har pleid å kjøpe det på meny men sikkert andre matbutikker som har og. Liten tube med en blankt tynn gele/veske i. Hvert super her hvertfall[:)]

Back
Topp