Noen som har hatt morkakeinfarkt?

siljeheleen

Glad i forumet
Er det noen her som har hatt morkake-infarkt i svangerskapet før?

Fikk du da rødt utslett rundt den tiden du hadde infarktet?

Dytter for deg! Utrolig spesielt at ingen av legene og jordmødrene kan svare ordenlig på de tingene rundt det der, synes jeg.. ære være BV [:D] Håper du får noen fornuftige svar her [:)]

Ja, synes det er merkelig selv. De kan ikke finne ut noe før etter svangerskapet, men da er det vel gjerne litt sent - synes jeg [8D] De tror kanskje jeg har noe feil med blodet, eller noe, som gjør at jeg egentlig bør ta blodfortynnende(?) sprøyter - men det kan de heller ikke finne ut før etter svangerskapet [8D] De kunne jo iallfall gitt beskjed om dette for tre år siden, etter jeg fikk min eldste, for da viste de jo at jeg hadde hatt flere infarkter med henne - men ingenting ble nevnt for meg da heller...

Ålesund sykehus

Hihi, så det på bloggen [:D] Skulle til å si "hadde jeg vært deg hadde jeg KREVD ett ordentlig svar!", men det har kanskje lite for seg hvis de faktisk seriøst ikke aner, og ikke kan finne ut av det før hun er kommet ut [8D]

He he, ja jeg har prøvd. Jordmødrene vet ingenting, ikke fastlegen heller. Ble sendt videre til spesialist, som sikkert kan en del om dette, men hun kunne ikke gi svar før etter fødsel... Alle svarene jeg fikk var bare "kanskje", "det er mulig", "ja, det kan være, men ikke nødvendigvis". Ikke noe å bli klok av [8D]

Fikk iallfall bekreftet at det var normalt å få rødt utslett i forbindelse med infarkt, men det trengte ikke være derfor jeg fikk utslett... Men utslettet er skikkelig hissig, og så forsvinner det helt før det plutselig bryterskikkelig ut igjen. Jeg klarer ikke finne noen sammenheng med noe annet heller. Jeg har aldri reagert på noe før, og ikke finner jeg noen sammenheng med hva jeg spiser, har på meg og så videre rundt tiden da utslettet plutselig kommer.

Burde du ikke vært satt på blodfortynnende for å være på den sikre siden da???

ORIGINAL: mammahege

Jeg aner ikke [&:] Hun sa at om jeg hadde behov for det så kunne de ikke finne det ut før 3 mnd etter fødsel, eller noe sånt, og at jeg da kom til å få det neste svangerskap.

Nei, merket ikke noe av de... hadde flere infarkt i morkaka, men det ble ikke oppdaget før etter jeg hadde fødd... de såg det da [:)]

ORIGINAL: siljeheleen

ORIGINAL: mammahege

Jeg aner ikke [&:] Hun sa at om jeg hadde behov for det så kunne de ikke finne det ut før 3 mnd etter fødsel, eller noe sånt, og at jeg da kom til å få det neste svangerskap.

Pussig. Tenker bare at om du har tendens til å danne blodpropper, kan du jo også få blodpropp i lungen f.eks. Da bør du jo ha forebyggende behandling. Bedre å gi for å være sikker tenkte jeg, men vet ikke altså...

Back
Topp