Noen som har hatt lavt SF-mål nå eller tidligere?

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Vil gjerne høre som andres erfaringer, hvordan det gikk og hva de eventuelt fant ut på vekstkontroll:)

Jeg var hos jordmor i uke 27+2 der hun målte SF-målet til helt under vekstkurvene på skjemaet. 23 cm. Målet var også noe avflatet siden sist måling. Kun opp 0,5-1 cm ifølge målinga. Kjenner jeg ble litt bekymra, men vet at det ikke trenger å bety noe galt. Skal inn på vekstkontroll på sykehuset 28+2.

Jeg var også på vekstkontroll forrige gang, var vel i uke 31-32. Det var fordi målene var flatet ut, men for min del var den ganske enkle forklaringa at jordmor hadde tatt det ene målet og fastlegen det andre :P Er det samme person som har tatt målene hos deg? Uansett er det nok greit med en sjekk, vi satser hardt på at alt er fint :Heartred

Jeg var også på vekstkontroll forrige gang, var vel i uke 31-32. Det var fordi målene var flatet ut, men for min del var den ganske enkle forklaringa at jordmor hadde tatt det ene målet og fastlegen det andre :p Er det samme person som har tatt målene hos deg? Uansett er det nok greit med en sjekk, vi satser hardt på at alt er fint :Heartred
Så godt det bare var det da:) Her er det samme jordmor som har tatt begge målene ja. Men kan jo hende det bare er fordi barnet ligger på skrå eller noe. Satser på at alt ser bra ut. Godt å vite at de følger med.

Back
Topp