Noen som har hatt dette

RalkattLia

Forumet er livet
For lite blodplater i svangerskapet??

Ligger på sykehuset pgr av dette....kroppen lager blodplater men er noe som ødelegger dem...Legene finner vist ikke svaret enda...

Men er vist snakk om at jeg ikke kan få epidural ved fødsel osv....(hvorfor det egentlig???)

Så leste jeg litt om HELLP syndrom...Det er vel en slags svangerskaps forgifting?? Og den kan og være uten tegn....

Noen som har hatt lignende?? Er nå i uke 33..

Jepp, jeg hadde det! Hadde svangerskapsforgiftning, og veeeldig synkende blodplater. De sank bare mer og mer utover dagen, og på kvelden måtte lillegutt ut med KS pga det begynte å bli alvorlig for meg. Bare noen timer senere etter at han var tatt ut, så var kroppen seg selv igjen nesten. [:)] Var Helpsyndrom jeg hadde..Lillegutt ble tatt ut i uke 36+5.

Masse lykke til, til deg [:)]

Jeg hadde det,men det var akkurat på grensen så ble ikke gjort noe med.. hadde ikke proteiner i urin og bare høyt bt ved en anledning... Når snuppa kom ut fant de 2 infarkter i morkaka, som da viser at jeg nok hadde en svangerskapsforgiftning... en mild en sådan,men kunne jo faktisk ha skjedd at det ikke hadde gått så bra og. Hadde en normal og kjapp fødsel[:)]

ORIGINAL: 1984Ida

Jepp, jeg hadde det! Hadde svangerskapsforgiftning, og veeeldig synkende blodplater. De sank bare mer og mer utover dagen, og på kvelden måtte lillegutt ut med KS pga det begynte å bli alvorlig for meg. Bare noen timer senere etter at han var tatt ut, så var kroppen seg selv igjen nesten. [:)] Var Helpsyndrom jeg hadde..Lillegutt ble tatt ut i uke 36+5.

Har liggi her siden onsdag nå...og dem hadde vist utelukket help syndromet....[8|]
Blodplatene mine var idag på 39 og dem skal jo ligge på over 170 trur jeg det var...

Legene finner ikke ut hvrfor jeg har lave blodplater...Og jeg blir gal av og ikke vite....tenker så på han lille i magen, men dem mener at dette ikke er farlig for han enda....Men hvordan kan dem si det når dem ikke vet hva som feiler meg...

Den egentlige grunnen til at jeg ligger på sykehuset er bronkit og store pustevansker og så finner dem ut av dette med blodet...

Og hvis jeg ikke kan ta epidural ved fødsel så er ks og vanlig vaginal fødsel farlig og da med tanke på blødning...

Huff, sikkert veldig vanskelig for deg å ligge der og ikke vite [&:] Stå på, og om du føler at ting ikke er som det skal med deg ellers så må du bare mase på de som er på jobb, og ikke gi deg.. Ikke noe moro å føle den usikkerheten.. [&:]

Jeg fikk vite at det var meg det var alvorlig for den kvelden, at han aldri led noen nød i magen. Bra du er på sykehuset da, da er man som regel i trygge hender i hvertfall [:)]
Klem til deg
ORIGINAL: Hope4 med ny spire

ORIGINAL: 1984Ida

Har liggi her siden onsdag nå...og dem hadde vist utelukket help syndromet....[8|]
Blodplatene mine var idag på 39 og dem skal jo ligge på over 170 trur jeg det var...

Legene finner ikke ut hvrfor jeg har lave blodplater...Og jeg blir gal av og ikke vite....tenker så på han lille i magen, men dem mener at dette ikke er farlig for han enda....Men hvordan kan dem si det når dem ikke vet hva som feiler meg...

Den egentlige grunnen til at jeg ligger på sykehuset er bronkit og store pustevansker og så finner dem ut av dette med blodet...

Og hvis jeg ikke kan ta epidural ved fødsel så er ks og vanlig vaginal fødsel farlig og da med tanke på blødning...

Back
Topp