Noen som har hatt det samme?

Småbarnsmor16

Flørter med forumet
Da jeg våknet igår så hadde jeg stikkende smerter i lysken. På ettermiddagen så hadde de strålende smertene krøpet seg opp til magen under navlen på venstre side. Smertene var så intense at jeg ikke klarte å stå oppreist. Samboer ringte legevakt og de ville ha meg inn med ambulanse. Fikk jo helt panikk og sa at det gikk fint. Noe som det gjorde. Men nå har smertene i lysken kommet tilbake og jeg er redd det kryper seg opp igjen. Er det Gallestein? [emoji27]

Dessverre ikke vært borti, men ønsker deg god bedring og håper det går fort over!

Galleblære sitter mye høyere opp mot ribbena og på høyre side, mener jeg, så det tror jeg nok ikke det er.

Det kan jo være mye, men bekkensmerter kan f.eks. også stråle nedover lysken. Men kanskje ikke så mye oppover? Er du usikker ville jeg dratt på legevakta altså!

Er det gallestein så ville du hatt vondt på høyre side langt oppe.
Det kan jo være bekkenløsning da. Det gir visst helt vanvittige smerter i lysken og magen. Hør med jordmor/lege.

Jeg hadde vondt forrige uke på venstre side, ca der du beskriver. Kjentes ut som jeg hadde sting i siden, men var så langt nede så kan jo ikke ha vært det. Ikke hadde jeg bevegd meg noe særlig heller.
Det varte fra morgen til ettermiddag, smertene kom litt til og fra. Så ble de borte! Jeg var ikke å undersøkte det, har kjent liv der inne etter det så er ikke bekymret. Men det var litt ekkelt der og da. Nå skal jeg på ultralyd på onsdag så da får vi se :)

Hadde det i går og i dag. Det er visst helt vanlig å få smerter i lysken.

Jeg har hatt smerter i lysken og området rundt der, men ikke så intenst som du har hatt. Men det er nok veldig vanlig med smerter i lysken :)

Back
Topp