noen som har hatt det samme?

Hanne 24

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg var på UL i dag for å finne ut hvor langt jeg er på jeg. Jeg er 10 uker. Der var det en liten og en stor fostersekk. I den store var det en sprell levende , aktiv liten beibi. I den andre lille fostersekken var det bare en liten "noe". 

Legen sa at det har vært tvillinger, men at det er bare en som har utviklet seg friskt videre. Han mente at den lille fostersekken bare kom til å forsvinne eller bare bli der. Jeg er litt redd for at jeg skal få blødning å miste den levende bebin også. At kroppen vil støte ut det døde lille fosre, eller ha det er, Bare noe bitte lite. Men han sa det trodde han ikke. Alt så veldig bra ut sa han.

Noen flere som har hatt lignenede ?????

Hei, jeg har lest om noen som har hatt det samme på forumet her:

"vanishing twin syndrom"

Tror/virker som om det er ganske vanlig. Tror kroppen ordnes opp selv med å rense ut det som ikke lenger lever.

Det ordner seg nok :-) jeg ville krevd litt mer fakta ifra legen din hvis du ikke føler han forklarte godt nok.

Hei, jeg er i samme situasjon, og føler med deg... Var på UL på fredag, bilde av to fostre i hver sin "sekk". Den ene hadde fin hjertelyd og bevegelse (10+2), mens den andre hadde ingen bevegelse og var mindre, hadde stoppet opp... (9+3) det var et fryktelig sjokk kan skjønne og fikk ikke helt tak i det legen sa. Men etter time hos jordmor i dag har jeg fått det bedre forklart. Dette er noe som er ganske vanlig, og ofte oppdages det ikke at det har vært tvillinger med ordinær UL rundt uke 18. Jordmor sa det samme: at enten ville det døde fosteret kan komme ut som en blødning,  men mest sannynnlig ville det ikke ha noen påvirkning på det levende fosteret. Alternativt kunne det døde fosteret bli "absorbert" av kroppen og ingenting ville skje, kanskje kunne man se et "avtrykk" av det på morkaka etter fødselen.
Jeg skal tilbake på UL om to uker, fikk du ny time?  Krysser fingrene på at spirene våre som er igjen klare å klore seg fast ;)
Go' klem :)

takk for svar.. godt å høre at dette er noe som er normalt. Legen var veldig sikker på at dette kommer til å gå bra : )  Har en veldig bra lege. Stoler på han. 

Back
Topp