noen som har hatt depresjoner, uten å helt vite at de hadde det?

TheusOgNuska

Gift med forumet
?[8|]

tenker spesielt på om du har opplevd det etter fødsel.

kan man "bli frisk" av seg selv, at ting går seg til etterhvert. eller bør man oppsøke hjelp uansett?

håper noen kan svare meg..
 
Jeg hadde søkt hjelp hvis jeg hadde trodd det...[:)]
Bedre å høre om det er noe i det, enn å gå å føle seg deprimert..
 
Hei.
Jeg har sansynligvis hatt svangerskaps-deprisjoner, har ikke fått det 100% bekreftet av legen, men han sier at jeg trolig har hatt det.
Det som skjedde med meg var at jeg fulstendig var i min egne bobble, skjønte ikke spøker og  ingen ting annet heller...Jeg var hel besatt av barnet min osv... Vi bodde en annen plass da enn nå, jeg ble helt gal av å bo der jeg bodde, men jeg hadde vel skyvd alle mine problemer på plassen der vi bodde. Jeg var helt fjern i 1 år, og det var ikke før dattra min var 2år, da snakket jeg med en bekjent som hadde fått diagnosen depresjon og hjelp. Jeg fortalte litt om meg selv og hu var helt sikkerpå at jeg å hadde hatt det. Så begynnet jeg å snakke min min kjære og legene og alle finner ut at jeg har hatt det. Jeg kom meg ut av det selv, men du kan si at det satt i i ca 1,5-2år. Vi skal prøve igjen nå og jeg er liv redd for å få det igjen. Jeg hadde svangerskaps-forgiftning, og de tror at det kan være en sammenheng der.  Jeg var ikke vel med kroppen min, fikk veldig mye vann osv... syns egentlig at det var ganske tøft, men som vi er, så går vi jo å venter på at ting blir bedre. Men søk hjelp er mitt råd, det er ikke bare bare å få barn, alt er ikke helt etter boka (bare fryd og lykke). Men er det noe spesifikt du lurer på da??
 
takk for svar!

huff, jeg hadde en skikkelig tøff dag i dag. det var liksom fjellet raste.
det er sikkert at jeg trenger hjelp, dette kan jeg nok ikke kurere på egenhånd som jeg lenge har trodd.

dette er meg når:

tenker på ALT, da alt negativt, dveler og greier ikke så tankene fra meg.
dette skjer spesielt ved leggetid, da kan jeg ligge lenge våken. opptil 3-4 timer før jeg sovner.
noen ganger sovner jeg kjapt, alt jeg tenker på er bekymringer.
i begynnelsen gruet jeg meg til dagen derpå, gruet meg så mye at jeg ikke fikk sove da heller.
det kjennes ut som det "brenner" nederst i magen min, klump som ligger der og sveller.
jeg gråter av den minste ting, som feks at jeg farget håret og det ble feil, at vi dro ut på middag og da ble det feil,
det skal liksom ingenting før jeg knekker sammen.
hadde en periode hvor jeg var litt apatisk, sambo måtte snakke til meg for at jeg skulle amme vesla osv.
jeg har ingenting som jeg gleder meg over, dårlig samvittighet for at jeg ønsker å komme meg tilbake i jobb- igjen dårlig samvittighet for at jeg tenker disse tankene.
jeg kjefter mye og er irritabel. OFTE lei meg (hver dag) og klarer liksom ikke å fokusere på andre ting.

ser jo nå at det jeg skriver ikke er bra, så burde vel få hjelp.
 
Back
Topp