Noen som har hatt celleforandringer?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde lette celleforandringer i mai i fjor. Ble henvist til gynekologisk og var der i oktober, de fant ingenting unormalt. Tok ny prøve nå og nå hadde jeg moderate celleforandringer tror jeg, ble henvist på nytt.
Men skjønner ikke helt hva de skal gjøre denne gangen? Bare sjekke nå og? Noen som har opplevd det samme?

Eneste som jeg ender opp med å gjøre at jeg må dra to ganger i året for å sjekke tilsantanen
Isteden for 1 gang i året :)

Eneste som jeg ender opp med å gjøre at jeg må dra to ganger i året for å sjekke tilsantanen
Isteden for 1 gang i året :)

Har du fortsatt celleforandringer da? Hva sjekker de når du er der? Kun ny celleprøve?

Hadde det for 3 år siden ca. Lette celleforandringer. Sjekka hver 6. mnd tror jeg det var i 1.5 år til de forsvant av seg selv. Altså 3 ganger. Fikk beskjed av gyno at om jeg fortsatt hadde lette forandringer den 3. gangen, så ville de fjerne delene med forandringer i, bare for sikkerhetsskyld. Slapp heldigvis det, da det gikk over av seg selv.

Ja har fått det samme :( dei tok biopsi av livsmorstappen og fekk beskjed om den var påvist forsatt skulle eg komme tilbake etter 6 mnd etter fødselen å ta ny . Å vis den viste postiv skulle eg opprere cellene vekk ogso ta ny test 6 mnd etter der igjen for å sjå om dei kom tilbake . Men fekk nytt brev frå sykehuse nå om å komme om en mnd å ta ny biopsi . Såå dei har vist ombestemt seg,siden eg må inn fortere. Grue meg :(

Har hatt celleforandringer en gang, ble henvist videre og måtte fjerne en del av livmortappen:)

Hos meg fant de høygradige celleforandringer, jeg ble sendt for å ta celleprøve og ultralyd. Var i forstadiet til livmorhalskreft, så ble operert like etter. De fikk med alt og kontroller etterpå viser ingen nye forandringer.

Tipper de bare vil følge opp forandringene de ser, jeg syntes systemet funker bra, så ville stolt på at de vet hva de gjør. Spør mye når du er der, så forklarer de nok ditt tilfelle godt :)

Jeg har hatt celleforandringer, vært på UL men alt såg fint ut og det gikk over av seg selv.
Hadde også celleforandring etter fødsel og måtte komme tilbake etter en stund, da var de fine igjen.
Jeg er litt sta da... HELST 1gang i året tar jeg sjekk, og skal på UL nå på mandag. (livredd om noe skal vær gale siden vi har så mye livmorskreft og eggstokk kreft i familien).

Men tilbake til spm ditt, det er normalt og ha forandringer og de følger deg da opp :)
Lykke til, bare å spør MYE når du er der detta kan de ;)

Har hatt celleforandringer, og må derfor testes hvert år.

Hadde alltid celleforandringer, måtte ta ny prøve hver 6 mnd. Dette gjorde jeg vel 3 ganger til prøven viste at det var blitt mindre, måtte ta ny om ett år i steden. Men aldri blitt gjort noe mer enn en ny prøve liksom. :)

Gjorde det vondt? Er det problematisk hvis man skal ha flere barn?

Jeg ble lagt i narkose da under operasjonen, så kjent ikke noe, bare litt ubehag samme dag. Fikk klarsignal til å starte prøvingen et par mnd etterpå, med beskjed om at det ikke skulle ha noe å si.

Back
Topp