noen som har hatt bronkitt her?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Legen trodde at jeg hadde fått bronkitt.

Jeg hoster som en tulling,og det gjør vondt i brystet,og det surlker som fy.....

Holder på å bli gal. Spurte om jeg kunne få Cosylan,men hun likte ikke å gi det til folk,for hun ville at jeg skulle hoste opp slimet....

tviler på det blir mye søvn i natt,med tett nese og surkling både her og der.....blæ[:@][:@]

Jepp, mange ganger, og det er ondt[&:]

Jeg har.. men det er evigheter siden da..
Fikk heller ikke noe hostesaft, bare penecillin. Ble heldigvis mye bedre etter et par dager[;)]

men når jeg leser om bronkitt,så står det at penicilin ikke hjelper,og at det må gå over av seg selv...

de tok blodprøver av meg i dag,og hvis de var høye,så skulle de gi meg pillere også....

Holder på å bli gal...

ORIGINAL: Maryan84

ORIGINAL: Diddij

Jepp, mange ganger, og det er ondt[&:]

Minst en gang i året får jeg det.. som oftest hver høst.... og noen ganger om våren og... Har aldri fått noe medisin mot det.

gjør du noe for å gjøre det bedre når det pågår??
fikk beskjed om å ta en lang og varm dusj,men det kan jeg ikke. for jeg har et dialysekateter på brystet som ikke skal bli vått.

jeg har hatt det, jeg fikk omtrent kastet cosylan etter meg, med en gang legen åpnet lkeftet fikk jeg skikkelig hosteanfall:-P og jeg klarte ikke hoste opp slimet, satt og gråt og hostet hos legen, hadde så vondt... uff, det er ikke noe godt...

ORIGINAL: lykke1988

jeg har hatt det, jeg fikk omtrent kastet cosylan etter meg, med en gang legen åpnet lkeftet fikk jeg skikkelig hosteanfall:-P og jeg klarte ikke hoste opp slimet, satt og gråt og hostet hos legen, hadde så vondt... uff, det er ikke noe godt...

JEG VIL HA COSYLAN.......sånn at jeg ikke hoster....leger er så forskjellige

ORIGINAL: Labambie

For ikke mange ukene siden hadde jeg først bronkitt, så astmabronkitt og tilslutt dobbeltsidig lungebetennelse (hurra for legene)
Jeg fikk Doxylin (eller hva) som er antibiotika som hjelper for slikt! Du bør be om å få Bronkyl!! Det er slimløsende brusetabletter som gjør det enklere å hoste opp alt slimet.. Du bør også be om Ventolin (egentlig astmamedisin) som åpner lungene og gjør det lettere å puste.. Om legen ikke vil gi deg antibiotika så bør du få kortisontabletter!! (Jeg hadde alle disse preparatene gjennom mine 3 diagnoser)

God bedring!!

Jeg går allerede på kortison,og ikke FAEN om jeg skal spise flere av de.
er noe herk!!
men kan spørre på fredag om jeg får noe,for da skal jeg tilbake.

ja

ja,er noen år siden,men fikk pencillin og mye bedre etter noen dager ja.....[:D]god bedring[:D]

Glemmer aldri .. Fikk bronkitt da jeg var 8 mnt på veg med eldstemann.. Herregud det var FÆLT! Hadde jo ikke lunger fra før ,for de hadde han jo sparket opp i kragebeinet ett sted ,og hver gang jeg hostet - konstant med andre ord -måtte jeg tisse ,for hodet hans lå å presset mot blæren..
[:-]Det beste jeg kan si om den opplevelsen er at det skapte et varig minne.[:)]
God bedring.

sambo hadde det nettopp. fikk erymax(pencilin) og noen slimløsende tabeletter.
bronkitt går da ikke over av seg selv, nektet legen deg medisiner?+ hørtes rart ut!

ORIGINAL: lykkeligmamman

sambo hadde det nettopp. fikk erymax(pencilin) og noen slimløsende tabeletter.
bronkitt går da ikke over av seg selv, nektet legen deg medisiner?+ hørtes rart ut!

ringte nettopp til legen for å høre hva CRP'en min lå på. og hvis den var forhøyet så skulle jeg få penicilin.
Så nå har legen faxet resepten til apoteket,så skal straks hente den.

Kan ikke gå sånn som dette uten medisiner....
Man får det man vil når man syter og klager.....hehe

jeg har også hatt det. helt forferdelig. jeg fikk akutt bronkitt, jeg fikk piller. fikk noe som et apocellin eller noe slikt. og det hjalp etter en kort stund

Jeg hadde bronkitt osm gikk over til lungebetenelse for noen år siden. Var sykt vondt og irriterende, Det som hjalp meg var homeopat, noen piller jeg skulle ta for å aktivere immunforsvaret enda mer. >En smeltepille hvert 10. minutti 3 timer, deretter 1 hver time. Ple frisk på et blunk.

Ellers er jeg ganske så skeptisk til naturlegemidler, men verdt et forsøk. Hatt god erfaring med noen kapsler og hostesaft bronkair? fra helsekosten.

God bedring!

ORIGINAL: Frk. Bøllefrø

Jeg hadde bronkitt osm gikk over til lungebetenelse for noen år siden. Var sykt vondt og irriterende, Det som hjalp meg var homeopat, noen piller jeg skulle ta for å aktivere immunforsvaret enda mer. >En smeltepille hvert 10. minutti 3 timer, deretter 1 hver time. Ple frisk på et blunk.

Ellers er jeg ganske så skeptisk til naturlegemidler, men verdt et forsøk. Hatt god erfaring med noen kapsler og hostesaft bronkair? fra helsekosten.

God bedring!

takk for svar.
Jeg går på noen immundempende medisiner,så immunforsvaret er ganske labert...
fikk heldigvis penicilin (imocilin). så håper det ikke blir verre...

jeg hadde bronkitt.... fikk cosylan å da.. hjalp mye!!!! men fikk ikke det før det hadde gått veldig lang tid[&:] utviklet i alle fall astma pg av bronkitten [:'(] så nå 2 år senere har fortsatt astma, men trener utholdenhet, så holder den litt i sjakk[;)]

Skjønner godt at legen ikke vil gi Cosylan ved bronkitt.
Hvis du ikke hoster opp slimet kan det utvikle seg til lungebetennelse.
Bakterier elsker slim og formerer seg raskt.

Back
Topp