Noen som har hatt blodpropp?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
I hele dag har høyrebenet mitt gjort vondt. I alle slags stillinger, uansett om jeg bøyer, går, ligger eller uansett. Det går gjennom låret, mest på innsiden/bak oppover mot rompa, og også ned i leggen. Ikke sånn uutholdelig vondt, men konstant ubehagelig.
All googling fører til blodpropp, men lite om disse symptomene under graviditet. Kan det være "forlengede" bekkenplager? Jeg har bekkenløsning fra før av, men dette kjenner annerledes ut.

Håper noen har hatt lignende og kan fortelle meg hva som kan være årsaken til smertene. Desverre er terskelen for å ringe legevakten litt for stor..
 
I hele dag har høyrebenet mitt gjort vondt. I alle slags stillinger, uansett om jeg bøyer, går, ligger eller uansett. Det går gjennom låret, mest på innsiden/bak oppover mot rompa, og også ned i leggen. Ikke sånn uutholdelig vondt, men konstant ubehagelig.
All googling fører til blodpropp, men lite om disse symptomene under graviditet. Kan det være "forlengede" bekkenplager? Jeg har bekkenløsning fra før av, men dette kjenner annerledes ut.

Håper noen har hatt lignende og kan fortelle meg hva som kan være årsaken til smertene. Desverre er terskelen for å ringe legevakten litt for stor..
Jeg har ikke hatt det, men hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt legevakten/føden og hørt med de. Sannsynligvis kommer du inn på en sjekk.
Det er bedre med en sjekk for mye, enn en sjekk for lite!
 
I hele dag har høyrebenet mitt gjort vondt. I alle slags stillinger, uansett om jeg bøyer, går, ligger eller uansett. Det går gjennom låret, mest på innsiden/bak oppover mot rompa, og også ned i leggen. Ikke sånn uutholdelig vondt, men konstant ubehagelig.
All googling fører til blodpropp, men lite om disse symptomene under graviditet. Kan det være "forlengede" bekkenplager? Jeg har bekkenløsning fra før av, men dette kjenner annerledes ut.

Håper noen har hatt lignende og kan fortelle meg hva som kan være årsaken til smertene. Desverre er terskelen for å ringe legevakten litt for stor..

Det hørtes også noe som kn være relatert til bekkenplager eller nerve iklem. Men jeg ville uansett ring til legevakta for å høre hva de tenker om saken :)
 
Første tanken min er isjiasnerven i klem.

Siden du Sier du har bekkenplager fra før, og det går gjennom rompa og ned i låret og mot leggen.

Er det også en slags lynende skarp smerte innimellom?
Prikker det noe sted?
 
Har hatt isjias fleire gangar og det høyres ut som det men me er ikkje leger, så ville rådført meg med lege.
 
Første tanken min er isjiasnerven i klem.

Siden du Sier du har bekkenplager fra før, og det går gjennom rompa og ned i låret og mot leggen.

Er det også en slags lynende skarp smerte innimellom?
Prikker det noe sted?
Ingen skarp smerte, men beinet dovner fort av og må beveges ofte for å "våkne" igjen..
 
Som sagt er terskelen veldig stor for å ringe legevakta, og enda større for å ringe føden der jeg aldri har vært før. Så venter det nok av til i morgen, dersom det ikke blir verre. Men takk for innspill!
 
Ingen skarp smerte, men beinet dovner fort av og må beveges ofte for å "våkne" igjen..
Ganske vanlig at bein dovner osv i svangerskap. Særlig i 2-3 trimester. Er du nervøs så tar du en telefon til legevakt, terskelen trenger ikke være stor for å ta en telefon å spørre. De sitter med fagkunnskap og tar deretter en avgjørelse om det er normalt eller om du burde ta en tur til lege.
 
Som sagt er terskelen veldig stor for å ringe legevakta, og enda større for å ringe føden der jeg aldri har vært før. Så venter det nok av til i morgen, dersom det ikke blir verre. Men takk for innspill!
ringer du inn så er det hvertfall svar fra kvalifisert personell som svarer, så syns du bør senke terskelen.
 
Uff terskelen din er for høy! Når resultatene dine peker mot blodpropp i følge google så har man all grunn til å ringe legevakt! Ring å hør om det er noe de burde se på eller om du kan sove på det til i morgen. Omså skyld på meg for at du ringer å maser, si jeg tvang deg til å ringe å forstyrre dem på jobb.:smiley-angelic006
 
Ingen skarp smerte, men beinet dovner fort av og må beveges ofte for å "våkne" igjen..
Jeg synes du skal ta en telefon uansett. Det har jeg gjort flere ganger for å bare spørre hvis jeg er usikker.

Jeg trodde selv jeg hadde blodpropp for snart 3 år siden. Fikk plutselig veldig vondt i leggen på jobb. Foten dovna bort.
Ble litt hoven.

Ringte legevakta etter litt over en time, og hun ba meg ta en paracet og vente max en time. Ble det ikke bedre skulle jeg ringe før eller komme inn på timen jeg fikk.
Ble ikke bedre, så dro ned. Måtte vente i 2 timer, og da ble det noe bedre.
Legen fant ingen tegn på blodpropp, så hun mente det var dype åreknuter som var årsaken.
Likevel fikk jeg en telefon fra henne dagen etter, der hun sa hun hadde sendt henvisning for sjekk av blodårene mine på sykehuset. Hun hadde ikke klart å glemme meg. Fikk time ganske fort, men de fant ikke noe galt. Jeg kan fortsatt ha vondt på det stedet i perioder, men ikke så langvarig som den første gangen.
Jeg har litt tydeligere blodårer der, litt dypt, så er nok sikkert åreknuter.

Greia er, at skulle det være noe alvorlig, og du ikke senker terskelen, så kan det jo i verste fall gå galt. Og hvem er tjent med det?
 
Har hatt blodpropp, men jeg var 15 år og ikke gravid da. Hadde i lysken.

For MEG var det slitsomt og vondt. Ekstremt. Det å gå, var utmattende for meg, jeg klarte det ikke. Noen meter var nok før jeg måtte ha en pause for å hente meg inn. Det kjentes ut som kniver stakk i foten generelt. De stakk og vridde om rett og slett. Foten var også litt mer blå (men jeg så det nesten ikke) og den var 2 cm mer hoven enn andre foten viste det seg.

Jeg tenker at om man mistenker blodpropp, så ringer man legen og får det undersøkt. Bedre å være sikker :)

Jeg var litt sent ute selv og den var stor og på vei til lungene viste det seg. Det kunne gått verre. Men det ble bare rett under 4 uker på sykehuset og 2 operasjoner. Men en livslang oppfølgning har jeg derimot.
 
Jeg har hatt blodpropp tre ganger. Både i ben og lunge. Var helt grusomt vondt den gangen jeg hadde i leggen og den gangen den var i låret. Da det hadde gått videre til lunge var jeg veldig dårlig og klarte knapt bevege meg. Jeg var sen med å dra til legen, fordi jeg hater å gjøre det og utsetter det alltid. Og det kunne blitt farlig. Så jeg anbefaler absolutt å ta kontakt med lege for en sjekk, og si hva du mistenker så de sjekker for det.
 
Hva gjorde du idag? Er benet ditt noe mer blålig/eller rødt og hovent? Kan være flere ting med symptomene du nevner, men siden du tenker på blodpropp bør du ringe og forhøre deg dersom du ikke alt har gjort det.
 
Hva gjorde du idag? Er benet ditt noe mer blålig/eller rødt og hovent? Kan være flere ting med symptomene du nevner, men siden du tenker på blodpropp bør du ringe og forhøre deg dersom du ikke alt har gjort det.
Etter mye om og men ble det en tur til legevakten, men de tok lite tester. Hverken ultralyd av benet eller blodprøve, slike smerter skulle være helt normale mente han legen.. men med smertestillende er det bedre, og skal ringe fastlegen på mandag for en bedre sjekk :)
 
Etter mye om og men ble det en tur til legevakten, men de tok lite tester. Hverken ultralyd av benet eller blodprøve, slike smerter skulle være helt normale mente han legen.. men med smertestillende er det bedre, og skal ringe fastlegen på mandag for en bedre sjekk :)
Det er bra. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Du har flere enn deg selv å tenke på nå :) ❤️
 
Back
Topp