Noen som har høyere blodtrykk enn ønskelig?

Lykketroll<3

Betatt av forumet
Er 9+1 i dag. Har vært til fastlegen 2 ganger allerede, og har begge gangene målt høyere blodtrykk enn jeg pleier å ha, og ifht det som er ønskelig å ligge på. For ca. 2 uker siden hadde jeg 130/95, og i går 139/93. Skal sies at jeg ofte opplever svimmelhet ved anstrengelser, og kan få hodepine hvis jeg har anstrengt meg nok over en viss tid.

Noen fler som ligger i samme området? Noen som har fått behandling for det? Jeg håper virkelig ikke at blodtrykket (tenker da særlig undertrykket) blir noe særlig høyere. Frykten er jo svangerskapsforgiftning naturligvis. :arghh:

Jeg har genetisk høyt undertrykk. Nå i begynnelsen av dette svangerskapet har jeg fått anbefalt å slutte med Blodtrykksmedisin, siden blodtrykket ofte synker en del i begynnelsen av svangerskapet. Skal til legen på torsdag for kontroll, men føler meg veldig trøtt, ofte litt hodepine og tungpustet. Gikk på medisiner for blodtrykket hele forrige svangerskap og jenta mi er helt perfekt! Heldigvis. Spent på hvor lenge legen vil prøve å ha meg umedisinert. Før jeg fikk medisiner da jeg var 20 hadde jeg gjennomsnittlig 124/110 i blodtrykk på 24-timer.

Back
Topp