Noen som har gode tips mot kvalme?

Iren85

Elsker forumet
Oktoberlykke 2019
Oktoberfest 2024 ❤️
Har blitt så utrolig kvalm den siste uka. Ingenting mat frister, og når jeg først tvinger i meg noe blir jeg bare enda mer kvalm. :depressed:
Noen som har noen tips evt til noe mat eller drikke som demper det litt. Utrolig plagsomt og gå slik hele dagen.

Død cola og salt potetgull eller kjeks?

Jeg har fått afipran, sp tar det og spiser noen tørre kjeks før jeg står opp. Hjelper også å kaste opp. Kjøpte armbånd på apoteket i dag. Spent på virkningen av det :happy: Sorbet har også hjulpet meg litt.

Ramlösa med citrussmak er den drikken jeg klarer å få i meg! Ellers er det så som så med mat! Litt potetgull eller noe annet salt...

Jeg spiser ristet brød med litt avokado på når kvalmen kommer som verst. Men jeg er heldigvis ikke hardt rammetsamme lignet med andre. Og så virker det som om en tur ut i frisk luft hjelper meg med den relativt milde kvalmen. Merker det hjelper spesielt mye når jeg er på jobb. Aner ikke hvorfor.

50/50 blanding av farris og eplejus, død cola (helt greit med litt selv om det inneholder koffein), potetgull, salte kjeks, loff uten pålegg. Pass på å spise bittelitt ofte.

Blander også juice og farris. Ellers blir det en del kjeks (feks Korni Sibas havrekjeks) med ost. Banan og kjeks kan også hjelpe. Spiser også lite og ofte.

Sist jeg var gravid og kvalm, gikk det i dunder salt drops og ritz kjeks. Kjøpte også sea-bands på apoteket mot kvalme og ingefærtabletter på helsekosten rettet mot gravidkvalme. Hjalp for meg da:happy:

Tusen takk for mange gode tips:happy: Må nok teste ut alt for å se hva som funker best!

Jeg har fått kvalmestillende på respet, stementil. Også bruker jeg sea band.

Må gjerne spise noen ritz kjeks før jeg klarer stå opp.

Ellers spiser jeg ofte og lite, går en del i knekkebrød.

Hvilker meg litt om jeg blir trøtt, blir dårlig om jeg er sliten.

Av drikke så synes jeg sprite er bedre enn cola :)

Det eneste som fungerer her er å spise. Gjerne før jeg blir sulten, for det er da jeg blir kvalm. Frukt hjelper mest, spesielt eple og appelsin. Ellers kan du jo prøve blanding av farris og appelsinjuice dersom det er vanskelig å spise :)

Jeg slet ekstremt med kvalme og oppkast i mine andre svangerskap. Jeg spiste lakris for å døyve smaken av oppkast.. Utenom det gikk det i cherry tomater, Ritz kjeks, knekkebrød, SEA bands og ingeferkapsler. Håper du slipper fort:-/ Klem

Hva som funker er ofte veldig induviduelt. Mange sier at ingefær funker, salte kjeks, farris, sitron.

Jeg har en artikkel med ting som det sies skal virke. Klikk her så kommer du til den

Selv spiste jeg japp og drakk iste når jeg var kvalm, men jeg er ikke helt riktig skrudd sammen da.. :dontknow

Huff jeg føler så med deg! Jeg sover og hviler mye og det hjelper faktisk. Og så spiser jeg litt hele tiden. Prøver å spise ordentlig mat men sliter veldig med det. Så jeg spiser en del frokostbl. som honnikorn eller weetos:hilarious: nudler hjalp forrige svangerskap men ikke nå. blir dårlig av alle lukter. men kokte pastaskruer med smør er mildt og nesten luktfri så det får jeg ned. og ritzkjeks,melonyoghurt, saft, frukt og ulike pastiller for å få vekk den tørre følelsen i munnen når jeg er kvalm;) er bare å holde ut!

Back
Topp