Noen som har gode råd?

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
Har en liten på 11 mnd som vil smake på alt, men som tygger og bare spytter det ut igjen ;( grøt må vere mye fruktpuré på for at han skal spise...middag spiser han ikke og prøver nå 6 mnd middagsglass...noen som har råd på hva jeg kan gjøre?? Han er frisk og sunn og blir amma enda litt på dag/kveld/natt!Lar han spise selv! Tilogmed frukt tygger han og spytter ut igjen :( fruktpuré spiser han og svelger ned! Legen påstår han ikke har store mandler

Spiser han deres middag? Hadde store problemer med min datter. Men kun fordi hu ikke likte det vi ga hu. Dem liker jo ikke alt. Min datter har spist og spiser mye forskjellig, men ikke der man skulle tru. Hu har elsket lam siden hu fikk det på baby glass, spiser rakfisk og har spist blåskjell. Nå er hu snart 3 år da men. Det eneste hu ville ha på den alderen der var brødskive med leverpostei, lammrfrikase og vår middag. Hu hatet grøt og frukt. I dag spiser hu begge deler og begynte når å bli flink med grønnsaker. Vi er født med forskjellige smaksløker.

Har nesten samme problem her.. Frøkna på 11 mnd vil bare ha grøt og mme, ingen ting annet. Har prøvd det meste nå, og det eneste rådet jeg egentlig har fått er å fortsette å prøve med annen mat og drikke (vann).

Hei, gutten min på 10 mnd bare brekker seg av middsgdglassene, men når han får vår middag med ganske store biter koser han seg ;) koker poteter og grønnsaker litt ekstra så de er gode og myke ;)

Bare fortsett prøve nye ting ofte, helst flere ganger hver dag.

Grønnsaker kan du kamuflere inn i smoothie f.eks, og det kan lønne seg å putte et egg oppi også, så han får i seg næringsstoffene derfra.
Har du forresten prøvd å bytte skje, eller lagt maten på gulvet?
Det høres kanskje rart ut å la ham spise fra gulvet, eller at typen skje skal bety noe, men de har de merkeligste "fakter" når de er så små. :)

Plutselig løsner det! ;)

Bare fortsett prøve nye ting ofte, helst flere ganger hver dag.

Grønnsaker kan du kamuflere inn i smoothie f.eks, og det kan lønne seg å putte et egg oppi også, så han får i seg næringsstoffene derfra.
Har du forresten prøvd å bytte skje, eller lagt maten på gulvet?
Det høres kanskje rart ut å la ham spise fra gulvet, eller at typen skje skal bety noe, men de har de merkeligste "fakter" når de er så små. :)

Plutselig løsner det! ;)
Jenta mi har spist mye mat på gulvet. Og så har hun spist grøt med fingrene og brødskive med skje. Mye rart man prøver, og det er de rareste ting som funker.. ;-)

Back
Topp