Noen som har gode råd?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har veldig tørr hud og eksem, klør veldig mye og klør ofte på meg sår. Jeg klarer ikke la de være, så jeg piller av ruen og sårene blir bare større og styggere. ( vet jeg ikke burde, men klarer ikke styre det, gjør det ubevisst.)

Noen som har gode tips til salve el som funker bra? Det beste er om jeg kan smøre på noe og plastre igjen, så jeg ikke kan pille....

Vil også anbefale Locobase! Eneste aber er at den inneholder citrussyre, noe som kan forverre eksemen. Prøv kremen på et lite område først.

Ok, skjønner.
Da ville jeg kontaktet legen min tror jeg. Blir vel gjerne noe reseptbelagt kanskje.
Skal til legen om et par uker så fårhøre da om jeg ikke har funnet noe. Kan jo høre på apoteket i morgen også.

Kjøp bomullshansker fra apoteket og smør inn med fet krem nattestid. Det funker!

Kjøp hudvask på felleskjøpet og bruk det som såpe. Har du sår så kjøp aselli sårsalve og smør inn hendene før du legger deg om natta etpar kvelder. Kjøp bomullshansker og ha over.
så bruker du Locobase repair hver natt med bomullshansker. Kjøp en god krem til å bruke på dagtid som ikke er så feit. Neutrogena norwegian formula bruker jeg. Locobase repair er for feit på dagtid.

Vitapan bruker vi på eldste som har eksem. Smører når hun legger seg, og huden er mye bedre dagen etter.

Avene cicalfate!

Jeg hadde dype sprekker på hendene. Smurte på et godt lag og tok bomullshansker på om natta. Sårene grodde mye over natta ;-)
Smør med en fet krem ellers på dagen, feks La Roche Posay lipikar baume AP ;-)

Jeg bruker en universal salve som heter utrolig. Jeg plagdes mye med irritert hud,sår,betente hårsekker på lår osv.. jeg har nå silkeglatt hud som er godt hydrert. Den er virkelig verd et forsøk :)

Har brukt den og for tørr hud, tenkte mer på sårsalve som hjelper å gro såret :)

Jeg har brukt A-derma intense repair. Beste som har fungert her ihvertfall og sårene mine gror fort igjen :)
Har brukt den andre steder enn hender og ;)
1420281672753.jpg

Back
Topp