Noen som har gode råd ?? :s

Frøken Happy

Glad i forumet
:anyone Jeg er så sinsykt kvalm :S det sitter som en klump i magen hee tiden, har null energi , å vil bare sove.... Dette kombineres dårlig me to barn , hus og jobb :S vet att de fleste har det sånn, men har jammen ta glemt hvordan jeg takklet det sist gang som jo er 7 år siden så det er jo en stund siden men allikavell..:( er så sliten.... Alt lukter fælt, mat , såper ja you name it.... Hvis noen har noen gode råd hadde jeg blitt glad... måtte bare klage litt .... Å en annen ting vi har ikke sagt det til vår omgangskrets enda siden jeg bare er 5 uker på vei, men jeg er så oppblåst att det ser ut som jeg er 7 mnd på vei.... meeeeen er engstelig denne gangen av en eller annen grunn, jeg vil gjerne si det det så jeg slipper å forklare meg selv men mannen vil vi ska vente ..grrr :P

Uff, har det akkurat på samme måte:-/ var kvalm i forrige svangerskap også. Har dessverre ingen gode råd.. Det eneste som hjelper på meg er cola når det er ille, og jeg er ikke i utgangspunktet glad i det. Ro og hvile hjelper selvfølgelig også, men litt vanskelig med det her da sønnen min er 6 mnd og krever sitt. En mager trøst å tenke på at det går over etterhvert .

Dessverre ingen mirakel-råd og komme med. Får du i deg mat i det hele tatt? Drikke så mye som du kan, vann med isbiter går som regel bra og få ned. Går jo an og høre med lege om kvalmestillende, når det er så ille at det påvirker alt i hverdagen.

Du må finne noe som kan ta kvalmen din og gjøre deg litt oppegående..
Hos meg funger syrlige ting.. Appelsin - schweppes lemon. Snapple lemon er også godt :) . Hvis jeg får dette i meg før jeg har tenkt på å begynne dagen, så går det ganske greit :)

Har ingen aning, men føler med deg for føler meg helt lammet selv av denne kvalmen. Fikk tips om ristede skiver, salte kjeks og sure epler her da jeg var på det verste og knapt fikk i meg vann. Det fikk jeg ned og beholdt ihvertfall. Nå spiser jeg mer, men veldig lite om gangen ellers blir jeg knalldårlig igjen...

Smoothie? En frisk en av jordbær, sitronyoghurt, melon og appelsin?

:anyone Jeg er så sinsykt kvalm :S det sitter som en klump i magen hee tiden, har null energi , å vil bare sove.... Dette kombineres dårlig me to barn , hus og jobb :S vet att de fleste har det sånn, men har jammen ta glemt hvordan jeg takklet det sist gang som jo er 7 år siden så det er jo en stund siden men allikavell..:( er så sliten.... Alt lukter fælt, mat , såper ja you name it.... Hvis noen har noen gode råd hadde jeg blitt glad... måtte bare klage litt .... Å en annen ting vi har ikke sagt det til vår omgangskrets enda siden jeg bare er 5 uker på vei, men jeg er så oppblåst att det ser ut som jeg er 7 mnd på vei.... meeeeen er engstelig denne gangen av en eller annen grunn, jeg vil gjerne si det det så jeg slipper å forklare meg selv men mannen vil vi ska vente ..grrr :p

Forrige runde var jeg så dårlig at legen ga meg piller. Polaramin. De skulle jeg ta når jeg kjente kvalmen komme, da roet den ned det verste.. Ellers gikk det i ingefærkapsler, seabands armebånd.. Og beregn noe som er lett å spy på morgenen, så du får morgenspyinga. Da gikk resten av min dag litt bedre.

Jeg drikker et glass vann i det jeg står opp, for jeg vet at jeg uansett komme til å brekke meg fram til jeg kaster opp, og vann er det som er minst ekkelt og vondt når det kommer opp igjen :-P

så når sen værste exorsiten spyinga er ovstått, så prøver jeg med forsiktig med noe tørt og salt, riskjeks med smør, knekkebrød ol, og prøver å spise lite men ofte, det. De dagene jeg får i meg mest jeg føle meg minst kvalm faktisk (ikke akkurat når jeg spiser og like etterpå, men ett en stund så stilner kvalmen da litt)..

har hatt hyperemesis to ganger før, og kjenner det er på vei til å bli d nå denne gangen også, så jeg prøver å få i mg mest mulig nå før, så forhåpentligvis så går jeg ikk ned så altformange kiloene..

første gang gikk jeg ned 12 kg, andre 10 kg.. Denne gang er det 2 kg foreløpig men har bare kommet til 6+3/6+4.. Denne gang harjeg mye lave startvekt, så ha rikke like mye å gå på, så tenk eikke i det hele tatt på om det jeg har i meg er så veldig sundt eller ikke :-P

Har gått til innkjøp av seabands idag, har ikke merket så mye forskjell. Men å spise selv om du er kvalm er egentlig nøkkelen, ellers blir du bare mer kvalm. Her går det i saltstenger, ritz, cola og massevis av vann :p

ja her og.. hva det skal være.. ble nystekte (ferdig)baguetter med smør i dag..
ellers er det jo chips, epler, nektarin, saftis for så å trykke ned ei ristaskive i fullfart etterpå, iste, sitronbrus, pastasalat (sånn med litt mild syrlig dressing saus overalt) lykke til :)
uten mat og drikke - - -

Back
Topp