Noen som har god råd til meg?

Timeline

Betatt av forumet
Hei eg er ei jenta på 17 så venter barn 26april..
Eg er veldig ung men er litt usikker på ka eg ska gjera.[&:]
Da va ikkje planlagt, men skal ha barnet.[:D] men eg kommer sikkert t å få problema med utdanning seinare.[&:]. noen med god råd? Hjelp

Hei på deg!!!

Jeg har ikke så mange gode råd, men vil bare ønske deg lykke til med den lille i magen. Selv om du er ung så vil det helt sikkert gå bra. Håper du har mange rundt deg som kan støtte deg. Det er alltid godt å ha noen å snakke med. Men du har jo alltid alle oss her inne på forumet da... [:)]

Ønsker deg alt godt og håper alt order seg for deg, med tanke på skole og utdanning, og det lille nurket i magen selvfølgelig [;)]

Stor klem fra Synne75

hei du:)
Det kommer bare helt sikkert til å gå bra.
Det er så mange før deg som har hatt samme problemet som deg.
Å alle de har klart seg.
Når du har barn og er under utdanning så har du en masse rettigheter,også fordi du er så ung.
Så bare slapp av dette går så bra så:)

Lykke til:)

heisann...
jeg fikk oxo barn når jeg var 17...det skapte ikke noe problem hos meg...jeg tok meg ett vile år på skolen og begynte igjen etter på...men jeg var så dum at ejg ikke gjorde meg ferdig med utplassringen min... men dette tror jeg du virkelig kommer til å klare...barnet kan du sette i barnehage eller hos dag mamma når diu går på skole...
og vi er helt sikkert mange som har gjort dette føre deg oxo...
stødnader får du oxo og hjelp i fra låne kassen...
ønsker deg lykke til videre...

masse støtte klemmer fra meg[:)]

Har heller ingen råd, men jeg ville bare ønske deg lykke til! Vi er nå her visst du trenger oss[;)]

Tusen takk for støtten allesammen[:D]
Eg håper vert fall da går bra[:)]
Har tengt litt på å gå på skule gjennom innternett som barnehagetante, og da veit eg litt meir om ka eg ska gjera når eg skal oppdra ongen[:)]

STOR klem[:)]

Det går sikkert kjempe fint du[;)]
Snakk med helsesøsteren der du bor. Hun har sikkert mange gode råd og kan fortelle deg om utdanning osv.
Har tenkt på og bli barnehage tante jeg oxo[:)]
Og det går jo helt fint og gå på skole når du har barn..Du må bare vente er år,og det gjør jo ingenting[:)]
Lykke til og gratulerer med babyen i magen[:D]

Jeg var 17 år da jeg fikk min datter for nesten ti år siden
det gikk helt greit - gikk siste året på allmennefag, og fullførte
enda dattra mi ble fødst i nov og hun var 6mnd da jeg tok eksamen..

MEN jeg hadde stor støtte og hjelp fra min familie, og det er nok
grunnen til at det har gått så bra[:)] Var alenemor oxo.

Du klarer det nok fint - stå på!

Jeg vil bare si at jeg skjønner din bekymring! Jeg er 18år har begynt på mitt tredje år på vgs og funnet ut at jeg er gravid.Skulle så gjerne tatt et år til slik at jeg i tilegg får studiekompetanse.Jeg har termin bare en mnd før skoleslutt, men bekymrer meg mer for resten av året enn eksamen. Det er så hardt nå når en er så sliten og trett og alt føles litt tyngre enn vanlig. Har ikke så veldig mange råd å komme med, men jeg vil bare si at det er flere av oss, og vi kommer til å klare oss utmerket! Det er så mange kurs, og føler du at det blir for mye går det fint ann å droppe noen fag og ta de opp senere, som kveldskurs eller privatist. Det beste er å gjennomføre, men en skal ikke presse seg mer enn en føler at en klarer selv... Du har min fulle forståelse hvertfall!
Masse lykke til med baby og utdanning!

hei!
Jeg var også 17 år da jeg fikk barn. Det var et stort sjokk, og mange kaotiske følelser som måtte håndteres. Mitt råd til deg er å benytte deg av familie og venner. Inkluder de i prosessen, så blir de en naturlig del av det hele. Den støtten kommer godt med:) Jeg hadde sønnen min hos dagmamma fra han var 9 mnd, og har fullført tre år på allmenne fag og lærerutdanning etter det. Det har gått veldig bra, overraskende bra. Sønnen min er super, og jeg har ikke mistet lysten på flere barn(skal prøve på nr to nå). Men husk å ta vare på deg selv oppi alt. Dyrk interessene dine, vær med venner og slapp av. Det sosialt nettverket og livet utenom det å være mamma er kjempeviktig! Lykke til, dette klarer du nok strålende!! [:)]
Klemmer

Tusen takk for støtte alle sammen.. [:D]
Hadde kje da vert for dåke så hadde eg sotte og tvilt på meg sjøl [:)]

Tianja87

Back
Topp