Noen som har god peiling på MaxiCosi?

cactus_jenten

Forelsket i forumet
Etter førstemann har vi MaxiCosi Cabriofix sete som vi også skal bruke til lillesnupp nå. Sist kjøpte vi ikke base, men har lyst å kjøpe det denne gangen. Så nå surfer vi etter brukte baser.

Men forstår jeg det riktig om det er 2 forskjellige baser? Jeg finner to typer baser (tror jeg), en MaxiEasy base, og en MaxiFix base. Vi vil ha base med IsoFix, og jeg klarer ikke helt finne ut om det er det på begge disse basene? Eller er jeg helt på jordet nå? [8|]

Hm, har ikke sånn kjempepeiling, men tenker bare at det må være den som heter MaxiFix? Det er sikkert best om du ringer BarnasHus og spør tror jeg...

ORIGINAL: Julie*Lucas

Hm, har ikke sånn kjempepeiling, men tenker bare at det må være den som heter MaxiFix? Det er sikkert best om du ringer BarnasHus og spør tror jeg...

Har ringt. [:)] Damen som var der hadde bare jobbet der i 3 år, men hun hadde ikke sett de uten IsoFix. Derimot mente hun at man kunne feste BÅDE med isofix og med sele. [8|] Følte ikke at vi ble så mye klokere av det... [&:]

ORIGINAL: cactus_jenten

ORIGINAL: Julie*Lucas

Har ringt. [:)] Damen som var der hadde bare jobbet der i 3 år, men hun hadde ikke sett de uten IsoFix. Derimot mente hun at man kunne feste BÅDE med isofix og med sele. [8|] Følte ikke at vi ble så mye klokere av det... [&:]

Jepp, det kan du. Hvertfall den som vi kjøpte for noen uker siden! Og vi har IsoFix i bilen.

Easybase er vel bare sele, mens easyfix er isofix som også kan benyttes med sele om det trengs. Tror det var slik.

ORIGINAL: Moffe

Easybase er vel bare sele, mens easyfix er isofix som også kan benyttes med sele om det trengs. Tror det var slik.

jupp[:)] vi har kjøpt den som vi kan bruke begge deler til....praktisk også var det kampanje tilbud[:D]

Jeg har ikke denne stolen, men heter ikke basen Easyfix? se på babyshop sine sider under tilbehør til bilstoler. Den kan festes med belte el isofix.

vet ikke om det er lov med linker.. men her er den i allefall

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=10537&template=product_info&open=938

Det har kommet en ny base på slutten av året som går til stol nr 1 og 2. De gamle basene kan man kun bruke til den første stolen.
Det er også noe å tenke på når man kjøper, i forhold til å kjøpe den gamle basen brukt.

ORIGINAL: Babylykke2010

Det har kommet en ny base på slutten av året som går til stol nr 1 og 2. De gamle basene kan man kun bruke til den første stolen.
Det er også noe å tenke på når man kjøper, i forhold til å kjøpe den gamle basen brukt.

Ja, der sier du noe.... Men den familiebasen må da koste flesk?

Den nye basen er til ett sete som pearl el noe.. i allefall den passer til stol 0-13 og stol 9-18 kg.. Men, basen er sånn at den stolen 9-18 kg bare kan stå forovervendt.. det er jo ett stort minus siden dem skal helst sitte bakovervendt til 3-4 års alderen.

http://www.maxi-cosi.com/no-no/bilseter/toddler/pearl

Dette er di to nye setene til maxi cosi.. pearl og pebbel. Dem kan ikke brukes på den "gamle" basen. Pussig at di som går for å være best i test lager ett sete som bare kan stå forovervendt.

Ja, sjekket litt opp på nett nå, og så akkurat det med at setet må stå forovervendt. Det er jo som du sier, ett kjempeminus... [&:]

Ja, jeg trodde jeg leste feil jeg.. hahaha.. men den gamle modellen er jo best i test og kjempebra :) Så hvis du vil ha den går det jo ann å se om du får kjøpt basen brukt :) Så er det jo bare å selge det etterpå om man vil :) maxi cosi har jeg inntrykk av er ganske lettsolgt :)

Vi tråler Finn.no nesten daglig nå, men jeg syns det er litt stive priser. [;)] Vi har sete fra før, så trenger egentlig bare basen, men de fleste selger både base og sete og da gjerne rundt 2000 kr. [8|]

Det har nettopp kommet nye baser. Så den du er ute etter heter EasyFix. Den kan brukes både med IsoFix og bilens belter. Hvis dere noengang må bruke basen i en bil uten IsoFix, så bruker den f.eks mye mindre beltelengde enn stolen alene. Det er også redningen for mange med eldre biler med korte belter. [:)][:)]

Den nye basen heter Familyfix og kan brukes til Maxicosi Pebble (nytt sete), Cabriofix og Pearl (9 - 18 kg). Slik jeg har forstått det festes basen kun med Isofix, men selve setet kan også festes med bilens belter dersom dere en gang skal bruke en bil som ikke har Isofix.

Basen som festes med belte heter Easybase 2.

Jeg har kjøpt Cabriofix sete og Familyfix base. Fordelen med Pebble var vel at det har en indikator på at man han innstallert etet riktig. Pebble kommer sikkert til å overt for Cabriofix på sikt, men dette setet er så nytt at de hadde veldig lite peiling i butikken...

Edit: Vi fikk tilbud om å kjøpe den gamle basen også (Easyfix), men det står ikke lenger noenting om denne på produsentens nettsider. Så det er vel fordi butikkjedene har noe igjen på lager. Familiyfix koster det samme så vi valgte denne siden denne kan brukes til Pearl også (fikk ikke med meg før nå at dette setet kun kan brukes forovervendt. Puh! Mye å sette seg inn i)  

ORIGINAL: Jamp

Den nye basen heter Familyfix og kan brukes til Maxicosi Pebble (nytt sete), Cabriofix og Pearl (9 - 18 kg). Slik jeg har forstått det festes basen kun med Isofix, men selve setet kan også festes med bilens belter dersom dere en gang skal bruke en bil som ikke har Isofix.

Jeg har kjøpt Cabriofix sete og Familyfix base. Fordelen med Pebble var vel at det har en indikator på at man han innstallert etet riktig. Pebble kommer sikkert til å overt for Cabriofix på sikt, men dette setet er så nytt at de hadde veldig lite peiling i butikken...

Edit: Vi fikk tilbud om å kjøpe den gamle basen også (Easyfix), men det står ikke lenger noenting om denne på produsentens nettsider. Så det er vel fordi butikkjedene har noe igjen på lager. Familiyfix koster det samme så vi valgte denne siden denne kan brukes til Pearl også (fikk ikke med meg før nå at dette setet kun kan brukes forovervendt. Puh! Mye å sette seg inn i)  

Når jeg så på dette setet og den basen, så sto begge setene bakovervendt..hmmm..rart at det kan være forskjell.
Kan det være sånn at man kan velge om den skal stå forover eller bakover tro ? Ikke lett dette med alle disse setene og styr.hehe..

ORIGINAL: Babylykke2010

ORIGINAL: Jamp

Når jeg så på dette setet og den basen, så sto begge setene bakovervendt..hmmm..rart at det kan være forskjell.
Kan det være sånn at man kan velge om den skal stå forover eller bakover tro ? Ikke lett dette med alle disse setene og styr.hehe..

Det forovervendte setet hun snakker om, er et sete for større barn. Forovervendte seter bør man aldri bruke heller, da skadereduserende risiko i et forovervendt sete er mellom 40-50%, i et bakovervendt sete er det 90-95%. Barn bør sitte bakover så lenge som mulig og helst til de er 4 år pga hodets størrelse i forhold til kroppen. Det fins seter der man kan sette babyen fremover, med det er ulovlig å sette barn under 9 kg fremover.

http://www.maxi-cosi.com/no-no

Her står alt om hvordan feste alle maxi cosi produkter.

Back
Topp