noen som har gitt mm men bare

lillemg*

Forelsket i forumet
pumpa?? driver å tenker litt på om jeg skal prøve å amme når vi får neste barn en gang..eller om jeg skal bare pumpe og gi flaske eller bare gi mme...hm...sleit som bare d med amming sist..klarte ikke mer enn 6 uker...måtte bruke skjold tilslutt,men til og med da blødde jeg å styra...var noe inni granskauen ondt...
hvordan er det å bare pumpe å gi flaske??er det veeeeldig slitsomt? og hvilken pumpe er best?                         

med første pumpa jeg i 3 mnd. mista melka gradvis så måtte derfor over på mme. brukte avent pumpe. har brukt harmony (medela) pumpe å. var mest fornøyd med avent sin.

Jeg pumpet i 3 måneder før jeg gikk lei og gikk over til mme. Jeg ville ikke anbefalt noen å pumpe hvis de ikke var nødt, for det er slitsomt og veldig krevende. I mitt tilfelle var barnet sykt og måtte sondemates, derfor måtte jeg pumpe meg. Hvis du først bestemmer deg for å pumpe, må du nok ha en elekstrisk for å ikke slite ut hendene. Favoritten min var faktisk Avent sin manuelle, men jeg brukte mest en elektrisk fra Medela for å lette arbeidet litt.

Me mine to har de vert utroligt forsjelligt og amme. Med hun første var jeg kjempe sår og vond. Men nr 2 merket jeg ingen ting av de. Så hadde ikke tatt sorgene på forskud:) 
For meg funka de ikke og full pumpe mista melka fort da.

Back
Topp