Noen som har giftet seg i forbindelse med dåp/navnefest?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Vi skal døpe gutten vår på sensommeren, og har så vidt snakket om å gifte oss i samme slengen. Vi har vært forlovet i 3,5 år, men har hatt baby/småbarn/vært gravid helt siden dette og aldri fått ut fingeren og fått gifta oss. Tenker mer og mer at det hadde vært fint å gjøre det i forbindelse med dåpen til lillebror.

Noen som har gjort dette? Hvordan arrangerte dere det? Visste gjestene om det på forhånd?

Last edited:
Hiver meg på denne da det er noe jeg også snuser på

Har ikke gjort det selv men kjenner noen som gjorde det. De fortalte ingenting til gjestene i forkant og gjorde det til en overraskelse.

Jeg synes ikke helt det var den beste måten å gjøre det på, for da kommer man som gjest forberedt til en barnedåp med gave til dåpsbarnet åsså har det plusselig blitt et brullup i tillegg og opplevde som gjest å bli forvilet over å ikke vite det på forhånd slik at det også kunne tas med noe til brudeparet og lage litt stas over de også.

Vi skal døpe gutten vår på sensommeren, og har så vidt snakket om å gifte oss i samme slengen. Vi har vært forlovet i 3,5 år, men har hatt baby/småbarn/vært gravid helt siden dette og aldri fått ut fingeren og fått gifta oss. Tenker mer og mer at det hadde vært like greit å gjøre det i forbindelse med dåpen til lillebror.

Noen som har gjort dette? Hvordan arrangerte dere det? Visste gjestene om det på forhånd?

Vi gjorde d :) kun prest og forlovere som visste noe :) veeeeeeldig gøy! Det ble annonsert på slutten av den ordinære gudstjenesten! Så ble d en vanlig vielse med kirkeklokker som ringte inn til bryllup og alt :) jeg rakk å skifte til brudekjole også :)

Et bryllup av praktiske årsaker? Så romantisk...

Et bryllup av praktiske årsaker? Så romantisk...

Ikke bare av praktiske årsaker i det hele tatt. Fordi vi elsker hverandre så høyt at vi ønsker å gifte oss. Men ingen av oss er spesielt glad i å arrangere og planlegge slike ting. Derfor tenker vi at det hadde vært superkoselig å overraske familien med bryllup når vi har alle samlet, og invitere alle vi er glad i i «dåpen» i stedet. Koseligere det enn å gå på tinghuset tenker nå vi i hvert fall. Det å planlegge stort bryllup er ikke nødvendigvis for alle, selv om man ønsker å være gift. Skjønner naturligvis at det ikke passer for alle å gjøre det sånn[emoji4]

Vi gjorde d :) kun prest og forlovere som visste noe :) veeeeeeldig gøy! Det ble annonsert på slutten av den ordinære gudstjenesten! Så ble d en vanlig vielse med kirkeklokker som ringte inn til bryllup og alt :) jeg rakk å skifte til brudekjole også :)

Ja, det vi tenker på også. Synes det høres veldig morsomt og fint ut og gjøre det sånn![emoji4] og så kjekt at det ble brudekjole likevel! Det vil jeg også ha isåfall[emoji1] hvilke reaksjoner fikk dere av gjestene? Redd for at enkelte kommer til å bli skuffet over at det ikke blir «ordentlig bryllup».

Har ikke gjort det selv men kjenner noen som gjorde det. De fortalte ingenting til gjestene i forkant og gjorde det til en overraskelse.

Jeg synes ikke helt det var den beste måten å gjøre det på, for da kommer man som gjest forberedt til en barnedåp med gave til dåpsbarnet åsså har det plusselig blitt et brullup i tillegg og opplevde som gjest å bli forvilet over å ikke vite det på forhånd slik at det også kunne tas med noe til brudeparet og lage litt stas over de også.

Ja, jeg forstår at noen kan oppleve det sånn. Tenker også at enkelte kan bli skuffet over at det ikke blir et «vanlig» og «ordentlig» bryllup, om man kan si det sånn [emoji85] men brudeparet vil jo heller ikke forvente å få noe særlig stas eller gaver i en sånn situasjon, så sånn sett kan man jo tenke at det er penger spart i stedet [emoji13]

ikke gjort det og glad vi hadde vår egen fest og feiret bryllup og dåp utenom... det er mest for minnene og kjekt å se tilbake på.. Men er det drømmen deres kjør på:=)

ikke gjort det og glad vi hadde vår egen fest og feiret bryllup og dåp utenom... det er mest for minnene og kjekt å se tilbake på.. Men er det drømmen deres kjør på:=)

Ja, jeg ser den altså [emoji4] jeg er litt redd for at vi kommer til å angre oss på det i ettertid.. at vi ikke hadde egen fest. Kjenner det ikke spiller så mye rolle for meg akkurat nå, men det kan jo endre seg

Back
Topp