Noen som har fyllt bensin på dieselbil??

*Lilly

Blir kjent med forumet
Sambo har klart det store... fyllt bensin på dieselbilen. Tanken var tom og han har kjørt mellom 5 og 10 km. Noen som har gjort dette? Hva ble utfallet?? Ser svart på dette nå...

gubben gjorde det i fjor...han kjørte vel tja...1-2 km før han kom på det.Stoppet momentant og ringte viking.Han hadde flaks,holdt å tømme tanken og ta en "rens" så kom på bare 4000 spenn.
Kan bli MYYYE dyrere.Motoren kan bli helt ødelagt....

Jeg har gjort det. Fylte bare noen få liter da. Kjørte vel 1-2 mil. Siden tanken var nesten tom og jeg hadde fylt så lite, ble tanken fylt opp med diesel. Det gikk bra, heldigvis [:)]

du risikerer at motoren ødelegges ja..

gubben gjorde det, men rakk bare fylle et par liter før jeg reagerte og fikk stoppa han.. så han fylte opp med diesel og alt gikk bra..

Har ikke erfart det selv, men husker ei på jobben som måtte ut med en del tusen pga det.... Tror det er verre hvis man har startet bilen og faktisk kjørt litt, enn om man bare står stille. Men mulig det er en fordel at tanken var så godt som tom? Står litt om det i denne artikkelen: http://www.dinside.no/791693/feilfylling-hva-skjer-egentlig

Både mannen og svigermor har klart det her ja!
De måtte få viking til å hente bilene og rense de!
Det kosta litt, må jo betale for at de skal bli kvitt drivstoffet også.

Har hørt om noen som gjorde det og ødela motoren.. Måtte ut med 70k[&:]
Har selv aldri gjort den feilen, låner jeg andre sin bil sier jeg til meg selv fra jeg skruer av bilen til jeg står med pumpa
"bensin-bil, bensin-bil, bensin-bil, bensin-bil"[:D]

svigermor hadde vel gjort det en gang, og det ødla hele motoren såvidt jeg har fått med meg

kan bli svindyrt!!! men du kan være heldig å slippe billig unna me=)
vet på nybilen vi skal ha er det umulig å fylle bensin på!!! veeeldig greit.. uansett så står det med stor skrift "diesel!" på de to bilane vi har. hehe

Det kan gå virkelig ille.. ikke gjort det selv.. men har venner som har gjort det.. motoren kan blir ødelagt.. og bilen bør på veksted ASAP[:)]

ORIGINAL: Siri91

Har hørt om noen som gjorde det og ødela motoren.. Måtte ut med 70k[&:]
Har selv aldri gjort den feilen, låner jeg andre sin bil sier jeg til meg selv fra jeg skruer av bilen til jeg står med pumpa
"bensin-bil, bensin-bil, bensin-bil, bensin-bil"[:D]

Haha, sånn må jeg og[:D]
Vi har to dieselbiler, men allikevel står jeg "diiiisel. Diiiisel. Svart. Er den svart? Ja. Ok."

bensin på diesel er ikke like ille som diesel på bensin.
Det som ofte skjer er at stemplene slår seg i stykker og motoren skjæres.

Overrasket og imponert over at det er mannfolka som tabber seg ut mest i denne sammenhengen ser det ut som [:D]

ORIGINAL: Longelaura

Overrasket og imponert over at det er mannfolka som tabber seg ut mest i denne sammenhengen ser det ut som [:D]

Sikkert fordi mannfolka har hatt bil lengre enn oss, og de hadde vel ikke dieselbiler før det ble familieforøkelse.. [8D]

ORIGINAL: alice_

ORIGINAL: Longelaura

Overrasket og imponert over at det er mannfolka som tabber seg ut mest i denne sammenhengen ser det ut som [:D]

Sikkert fordi mannfolka har hatt bil lengre enn oss, og de hadde vel ikke dieselbiler før det ble familieforøkelse.. [8D]

gubben har hatt diesel lenge før min tid, men han hadde kjørt mc hele sommeren og var så vant med å fylle bensin på sykkelen [:D]
Sto ved pumpa og tenkte "jaggu var det dyr diesel i dag.. hmm.. diesel? Øh.. han fyller bensin!!!"

Noen fylte bensin på russebilen vår. Dieselbil. 16. mai stoppa den, og den motoren starta aldri igjen..[8D]
Vi hadde kjørt kanskje 2 mil før den plutselig bare stoppa.

Det er "bedre" at man tabber seg ut med en bensinbil, for om den får diesel vil den ikke starte. Så ikke kjør bilen, få den taua slik at de får tømme tanken slik som de andre oppi her sier..[:)]

Motoren kan ødelegges. Tau den til ett verksted, så må de tømme og rense den. 4000 kr er jo sykt dyrt. Sambo gjorde det for en kompis for noen uker siden og han tok 500 kr. Tok max 1 t.

Det har jeg klart 2 ganger[&:][X(]

Første gangen stoppet bilen før jeg skjønte hva jeg hadde gjort. Samboern tømte tanken, nytt diselfilter og fylte på helt fulllt med diesel mener jeg.

Andre gangen, kjørte jeg bare litt før jeg kom på det. Hadde bare fyllt 15liter på en nesten tom tank. kjørte tilbake til bensinstasjonen, fyllte full tank og tol oppi en halv flaske med to-takstolje.

Har gått bra med begge bilene[:D]

Jeg gjorde det engang jeg lånte pappas bil, men jeg rakk å ringe sambo før jeg stratet da.
Han tømte den med slange og pumpe også tok vi en eller annen olje og ny diesel, gikk heldigvis fint.
Men han sa det hadde vært ILLE om jeg hadde startet motoren

Back
Topp