Noen som har fulgt med på hvilepulsen sin?

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvilepulsen min har frem til nå økt sakte men sikkert, men nå de siste dagene har den stupt.

Prøver å la vær å tenke på det, men lettere sagt enn gjort. :rolleyes:
 

Vedlegg

  • 0F11018D-EF26-4C9E-9587-E87FAB0A9AFB.png
    0F11018D-EF26-4C9E-9587-E87FAB0A9AFB.png
    63,2 KB · Visninger: 29
Nei, det har jeg ikke tenkt over. Ville antatt den var lav i kveld mtp sofaleie:playful: Er det en sammenheng mellom graviditet og hvilepuls?
 
Min har også sunket noe. C4B60A35-1640-4A9E-B1F6-A80552B99705.png
 
Nei, det har jeg ikke tenkt over. Ville antatt den var lav i kveld mtp sofaleie:playful: Er det en sammenheng mellom graviditet og hvilepuls?
Ja. Eller hvertfall i starten. Hvilepulsen synker mot mens. Og stiger dersom gravid. Hvertfall har det stemt på meg :)
 
Ok. Er det pga høyere basaltemperatur ved graviditet? Varmere = raskere puls, tenker jeg på.
 
Det kan nok kanskje ha en sammenheng med temperatur ja. Har aldri tempet, så vet ikke sikkert.

Har alltid hatt et fall i hvilepuls før mens, men denne gangen steg den. Helt til nå..
 
Jeg fulgte med på den sist, og det resulterte i at jeg ble så stresset når den roet seg litt ogjen at jeg måtte legge vekk fitbiten :hilarious: var så redd jeg mistet hver gang pulsen var litt lavere :p
 
Hvilepulsen min har gått fra å alltid ligge på 54, til å øke til 56 den dagen jeg testet positivt. Deretter har den økt jevnt og trutt, og har nå ligget på 59 den siste uken :eek:
 

Vedlegg

  • E3107780-7638-4640-B5F8-399FFD63C3FA.png
    E3107780-7638-4640-B5F8-399FFD63C3FA.png
    47,7 KB · Visninger: 10
Min stupte også ca 10 dpo og tenkte at tr kom tidlig men så føyk den rett opp igjen. Nå er hvilepulsen på 59 og bruker å være på 48/49
 

Vedlegg

  • 6C3DE304-BE30-40D3-8381-C8646E153BB2.png
    6C3DE304-BE30-40D3-8381-C8646E153BB2.png
    38,4 KB · Visninger: 9
Min steg frem til for en uke siden (var da 5+6) har siden da sunket gradvis. Jeg lurte også veldig på dette
 
Jeg så på min nå. Vanligvis ligger den på 65-68, men stiger til godt oppå 70-tallet når jeg er forkjøla. Men nå var det 82!! :woot: ikke rart jeg blir fort andpusten og sliten :hilarious: sjekket historikken og så at den lå rett over 80 med førstemann også de første ukene :joyful:
 
Jeg ble litt bekymret nå fordi jeg ser at hvilepulsen min hadde et lite dipp for en uke siden, og samme i dag så ligger den på 58 i steden for på 59 som den har ligget jevnt på siste uken etter forrige dipp...
 
Hvilepulsen min har frem til nå økt sakte men sikkert, men nå de siste dagene har den stupt.

Prøver å la vær å tenke på det, men lettere sagt enn gjort. :rolleyes:

Sniker fra juni! Hvor langt er du på vei? :) Jeg ser også på hvilepulsen, og den steg og var ganske jevnt høyt frem til rundt uke 6, plutselig dalte den og deretter stabiliserte seg rett over "vanlig" hvilepuls for meg :) Det jeg leste om det (ble såklart også bekymret) var at i de første ukene øker blodmengden betraktelig og hjertet må banke raskere for å kompensere for dette, etter et par uker vender kroppen og hjertet seg litt mer til den økte mengden og ting går ofte litt mer tilbake til normalen! Det hjalp veldig med en sånn informasjon synes jeg :joyful:
 
Sniker fra juni! Hvor langt er du på vei? :) Jeg ser også på hvilepulsen, og den steg og var ganske jevnt høyt frem til rundt uke 6, plutselig dalte den og deretter stabiliserte seg rett over "vanlig" hvilepuls for meg :) Det jeg leste om det (ble såklart også bekymret) var at i de første ukene øker blodmengden betraktelig og hjertet må banke raskere for å kompensere for dette, etter et par uker vender kroppen og hjertet seg litt mer til den økte mengden og ting går ofte litt mer tilbake til normalen! Det hjalp veldig med en sånn informasjon synes jeg :joyful:

Jeg var akkurat seks uker da den begynte å dale. Så da velger jeg å høre på deg. De siste dagene har hvilepulsen lagt stabilt rett over vanlig hvilepuls.
Takk for svar ❤️
 
Sniker fra juni! Hvor langt er du på vei? :) Jeg ser også på hvilepulsen, og den steg og var ganske jevnt høyt frem til rundt uke 6, plutselig dalte den og deretter stabiliserte seg rett over "vanlig" hvilepuls for meg :) Det jeg leste om det (ble såklart også bekymret) var at i de første ukene øker blodmengden betraktelig og hjertet må banke raskere for å kompensere for dette, etter et par uker vender kroppen og hjertet seg litt mer til den økte mengden og ting går ofte litt mer tilbake til normalen! Det hjalp veldig med en sånn informasjon synes jeg :joyful:
Samme her, godt å høre. Da slår jeg meg til ro med det
 
Jeg var akkurat seks uker da den begynte å dale. Så da velger jeg å høre på deg. De siste dagene har hvilepulsen lagt stabilt rett over vanlig hvilepuls.
Takk for svar ❤️

Da syns jeg absolutt du skal slappe av! :) Tydeligvis helt normalt! ♥
 
Back
Topp