Noen som har fortalt til barna sine..

Mammilutten

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
... tidelig at de venter søsken?
Jeg er 6+6 når jeg skal på ultralyd på onsdag, og om alt ser fint ut har jeg lyst å fortelle det til hun som skal bli storesøster.

Hovedgrunnen er for at det er så mange som vet at jeg er gravid (nære venner, nær familie sjef og kollegaer), siden vi har holdt på med prøverør.. Er redd hun skal finne ut av det av noen andre, og ikke oss. Hun er 6 1/2 år, så hun får med seg det meste..

Forstår godt at dere vil fortelle det da! :) <3 Barn får med seg mye, så de bør få vite ting (på en alderstilpasset måte såklart). Når hun er såpass stor så ser jeg veldig godt den at dere vil fortelle tidlig. Vår på 2,5 år er jo såpass liten, så han forstår det jo ikke helt uansett.

Vi har en på 2,5, så litt uaktuelt å si noe enda. Men enig i at alderstilpasset info er koselig. Det går ann å si noe om "farene" uten å fremstille det som veldig dramatisk. Og skulle det, mot all formodning, gå galt er det jo fint at hun får være med på den prosessen å. Hun vil jo i så fall merke at mamma er lei seg uansett..

Ja. Her ble det også ivf og det å snike seg rundt med sprøyter og hormoner som en katt med løpetid ville helt klart bli fanget opp av dattera (13). Så hun var informert fra egguttak til innsett og positiv test. Hadde hun vært mye yngre hadde jeg ventet. Vi er tydelige på at det kan gå galt og at det er ingen garantier. Det har vært veldig fint å være ærlig, selv om det nok kom som et sjokk at vi planla søsken. Etter det første sjokket har dattera tatt det greit.

Tusen takk for respons! Synes dette er vanskelig, men hun vet at mamma har fått sprøyter å medisin i magen.
Grunnen til at jeg nøler med å fortelle er for at hennes stemor mistet etter at de sa det (tidelig) til henne. Det tok hun ganske tungt, å er redd det skal skje igjen..

Jeg venter med å fortelle sønnen at han skal bli storebror til ihvertfall over uke 12 og jeg er klar for at alle skal vite. Guttungen på 4 kommer til å fortelle alle så :p

Blir en stund til, men Guri som jeg gleder meg til det! Yngste har masa om en lillesøster så lenge nå, og spør til stadighet om jeg har en baby i lomma eller om jeg kan spytte ut en baby til han :laughing021

Jeg slipper å fortelle da lille bare er 9 mnd :hilarious::hilarious:

Vi har fortalt frøkna på snart 3 :) fortalte det allerede i uke 5 (fortalte det til familie og da). Men jeg er veldig dårlig, og syns det er helt greit at hun (og andre) vet hvorfor jeg har det sånn. Også tror jeg ikke hun hadde forstått så mye, om vi skulle være uheldige å miste, så hadde ikke vært verdens undergang, om det går ann å si.

Hun gleder seg iallefall til å bli storesøster, og snakker ofte om den «bittelille babyen i magen til mamma» :Heartred

Back
Topp