Noen som har fortalt det?

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei[emoji5]
Er det noen som har fortalt det til deres nærmeste? Hvordan gjorde dere det?

Jeg var på behandling i dag, og han som behandler meg ville anbefale meg å fortelle det til mine nærmeste nå. Både for min egen del, og de rundt meg.. Jeg er nesten alt for hormonell om det går an å si det, kjenner jeg er irritabel hele tiden, på alt og alle rundt meg, helt uten grunn, og det går ut over kroppen min, og jeg har allerede fått "hormonell bekkenløsning"..

Jeg vet der er risikoer med å fortelle det så tidlig, men det sliter på syken, og så har vi en liten en på 15mnd som også krever sitt, så hadde vært godt med litt hjelp uten å virke masete "uten grunn"[emoji28]

Nå sitter jeg og mannen å lurer på om vi skal si det eller ikke, og hvordan vi evt skal gjøre det, noen som har noen forslag til hvordan? Frem til vi har bestemt oss?[emoji5]

Vi har fortalt det til mine foreldre og et vennepar. Ser ikke på det som risiko å fortelle det tidlig.. går det galt er jo ikke det fordi vi har fortalt. Dessuten er det drittrist å gjennomgå en SA helt på egenhånd..

Vi har fortalt det til mine foreldre, to av barnets tanter, fadderene til barn nummer 1 og en på jobben. Vi venter med resten til vi skal møte familien i Påska. :)

Jeg tenker å fortelle tidlig til de jeg vet jeg kommer til å fortelle om jeg får en sa. Mye vanskeligere å fortelle hvis de ikke engang vet at en er gravid.

Så min liste er: foreldre, bestevenninne og et par kollegaer.

Vi har fortalt det til de nærmeste vennene. Jeg har aldri forstått vitsen med å vente. For min del var det av veldig stor betydning å kunne få støtte av venner og nærmeste kolleger da jeg gikk gjennom MA og exu sist.

Jeg har fortalt det til min mor og noen andre nære familie medlemmer, som jeg også kommer til å måtte trenge snakke med om det blir SA. Har også fortalt det til to kamerater.

Jeg er så dårlig på å hold ting hemmelig, så jeg gleeeeeder meg til de 12 ukene er overstått kjenner jeg, haha!

Å, så godt å høre alle dere komme med innspill! Da ble det ikke så vanskelig å falle over på å bare fortelle det like vel[emoji5]

Noen som har hatt noen morsomme måter å fortelle det på?[emoji5]

Vi har tenkt så langt foreløpig:
Bestemor på farside: spørre om hun kunne tenke seg å strikke hentesett som må være ferdig til slutten av oktober
Oldemor på morside: spørre om hun kan strikke lik dress som storebror fikk i bursdagsgave (den er strikket sånn at den skal passe til høsten, så da blir de likt kledd)

Men resten er så utrolig vanskelig!
(Mormor og Morfar, Tippoldemor, tanter og onkler)

Vi tenker at når de 12 ukene er overstått så sender vi bilde av kommende storebror med body/genser med teksten "jeg skal bli storebror" på til de vi ønsker skal vite det[emoji5]

Her er det ei søster av meg som vet, fordi hun viste jeg var sen med mens, og barnefar, vil ikke fortelle til noen før vi er helt sikre på hvordan ting går, og fått bekreftelse via TUL :)

Vi fant det ut igår så har ikke sagt noe til noen ennå. Men jeg tilbringer en del tid sammen men mamma (vi har en lik hobby), så hun får kanskje vite det neste uke. Vanskelig å holde sånt skjult når man møtes ofte [emoji28]
Deretter bestevenninna mi tenker jeg. Så muligens søsken om 2 uker når vi skal ut å spise sammen.
Mannens side har jeg ikke tenkt på ennå..

Det er jo bare å fortelle hvis man er komfortabel med det. [emoji4] Både denne og forrige gang fortalte jeg det tidlig til et par venninner som jeg uansett vil fortelle det til om det går galt. Og det gikk jo galt sist. Er glad vi ikke hadde fortalt det til familien eller på jobben da, jeg fungerer i hvert fall sånn at jeg sørger best i fred. Det var godt å ha de få venninnene å snakke med, men samtidig utrolig godt at ikke alle andre bare gikk og ventet på at jeg skulle bli gravid igjen. Det er først og fremst dét som gjør at jeg ikke vil si det, ikke det at det nødvendigvis ville være så fælt å måtte si at jeg har mistet. Det har jeg tenkt å være helt åpen om senere.

Vi skrev "Coming soon - November 2017" på en body som jeg da gav til kommende bestemor, den falt godt i smak! :)

Det var jo koselig med planlagte personlige kommentarer til kvar enkelt, f.eks at ber om strikkesett! Bra tips. Fins mange tøffe bildelige beskjeder og, sånn skobilde f.eks med eit til par sko! Liker det subtile[emoji2] Me tenkte også velge noko slikt, eit hint- trur vente til påske.

Har fortalt det til en venninne, mine foreldre og min mormor. Skulle det gå galt er det godt med støtte fra de nærmeste :)

Det var jo koselig med planlagte personlige kommentarer til kvar enkelt, f.eks at ber om strikkesett! Bra tips. Fins mange tøffe bildelige beskjeder og, sånn skobilde f.eks med eit til par sko! Liker det subtile[emoji2] Me tenkte også velge noko slikt, eit hint- trur vente til påske.

Jeg har skrevet en "to do" list for sønnen nå, skal prøve å få tatt noen bilder av han sammen med den, å så sender vi det til de vi ønsker skal vite det etterhvert[emoji5]
Men må finne på noe annet lurt til de som vi vil si det til nå, de som er oss nærmest[emoji5]
2fa0ea31d7016374a7873a9ef3e4c927.jpg

Lurer litt på om jeg skal spørre mamma om hun kan være barnevakt i november, slik at vi kommer oss på sykehuset[emoji5]

Jeg har lyst til å kjøpe storebror og storesøster trøyer til twinsa <3 Og se hvor lang tid det tar før noen skjønner det ;)
Foreslo det for mannen, han syns det var morsomt - men vet at i hans familie må man si ting rett ut for de tar virkelig ikke hint ;) Så vi sier det nok rett ut til de også blir det trøyer hos min side og bilde på fb tenker jeg ;) Må bare få tak i trøyer... noen tips? ;)

Her vet altfor mange deto_O. Kollegaene på 7 stk vet det, fordi jeg ikke klarer å holde munn. Og svigerfamillien ved en glipp:banghead: (lang historie).
Har lyst til å ta tidlig ultralyd og fortelle det 1 april, da er jeg 9 uker på vei.
Skulle noe gå galt, så hadde jeg fortalt det uansett...

For en fin liste :) har et ønske om å holde det hemmelig en stund denne gangen, men vi får se hva som skjer når vi kommer til påskeferien :-)

Back
Topp