Noen som har flere barn med samme pappa som har forskjellig øyefarge?

Pallar

Elsker forumet
Bare lurer på hvor vanlig dette er.
Har to gutter med samme pappa. Storebror har blå øyne og lillebror har brune.

Søstra mi har.
Gutten har brune øyne og mørkt hår
Jenta har blå øyne og blondt/mørkeblondt hår [:D]

Jepp. Foreløpig har en grønne og en blå. Men, yngstemann kan jo endre seg enda da...

Min farmor har 3 sønner, og ei datter. Ingen har lik øyefarge. [8D]

Den ene onkelen min har mørkbrune, den andre har mørkblå, min far har lyyyyyyyseblå og min tante har lysegrønne. Farmor har knæsjgrønne og farfar har lyyyyyyyyseblå.

Og kan legge til at min mor har knall-lys-blå. Og jeg har møøøøørkeblå.

(og alle disse vokalene er for å gradere nyansen[&o])

Æ har 3 med samme mann, 2 me helt blå og 1 me helt brune øya.

Han har 1 til privat- med blåe øya..

Gudbarna mine er helsøsken, storesøster der har blå øyne og lillebror har brune! Øyefarge er helt tilfeldig og kan arves tilbake fra besteforeldre.. Altså har en bestefar brune men begge foreldre blå, kan barnebarnet få brune øyne[;)]

Snuppa har ubestemmelig brune øyne... i noe lys ser de litt grønne ut, noen ganger en del gulbrunt og noen ganger helt brune ut... helt likt pappaen, mens lillegutt har skikkelig knallblå og jeg har gråblå.

Og ja.. hun er mørk i håret og blir fort brun som pappaen mens han er skikkelig hvit og blir lettere rød slik som mammaen..

vet om tvillinger kor gutten er høy mørkhåret å brunøyd, mens jenta er lav blond å blåøyd.

Jenta mi har brungrønne øyne som meg, mens gutten min har klarblå som faren..

Min bror og sambo har begge mørke brune øyne, men datteren deres har isblå og tvillingguttene ser det ut for at får en med brune og en med blå..

Min mor har to søstre, der har en blå, en grønne og en brune..

Er ikke det ganske vanlig da??[8|]

Har to jenter med samme mann.
Førstejenta har brune øyne. Hun er gyllen i huden og mørkt hår.
Andre jenta har blå øyne, lys i husden og nesten hvitt hår

Vi er 3 søstre. Jeg har grønnbrungule (altså det vi ble enige om at het hazel for noen uker siden  [8D]), mellomste har grønne og minstemann har blå.

Jeg har blå, faren til de to eldste har brun-sorte. Eldste jenta har grønne øyne, og guttungen helt blå som jeg.

Vi er tre søsken med samme pappa.
De to andre har brune øyne etter mamma, og jeg har blå etter pappa[:)]

Jupp...eldstemann har brune som meg, og minsta har blå som papapen sin

Samme er for meg og lillesøs og...jeg har brune som mamma, og søs har blå som pappa

Ikke jeg men svigermor har 2 med brune og 1 med blå[:)]

3 med grønne øyne, ei med brune øyne og ei med sjikkeli mokkabrune øyne..

Det er helt normalt med ulik øyenfarge. Brun er dominant, så det er større sjans for at barna får brune øyne enn blå når foreldrene er en med brune og en blå øyne, men selv om begge skulle ha brune øyne kan det skje at barna får blå.

Jeg har brune.
Broren min har blå.

Ha ha, sånn har vi det. Jentene haR blå, mens gutten min har brune. [:)][:D][;)]
Samme pappa. [:)]

Ja, storesøster har brune øyne og mørkt hår slik som pappan, og lillebror har blå øyne og lyst hår slik som meg.

Back
Topp