Noen som har flaskebarn her?

missme86

Betatt av forumet
Er det noen som har flaskebarn her? Min lillemann får HIPP mme, dette har han fått siden han var 3 uker (NAN ville han ikke ta, alt kom opp) vi har vært veldig fornøyd med HIPP, både spist godt og avføring hver dag. Men den siste uka som har vært har apetitten sunket, virker mere utilpass, avføringen er veldig hard å det kan gjerne gå 2 dager mellom. Kan dette være fordi jeg har startet med grøt til han? Synker apetitten på melk da siden han fått smaken på grøt?

Jeg gir sviskesaft i tillegg eller i grøten. Gir du vann når du gir grøt? Tror de blir veldig tørste av grøt...

Det er helt sikkert fordi du har begynt å gi han grøt ja. Magen trenger litt tid på å venne seg til fast føde :-) Du kan jo gi han malt i melka eller gi han sviskemos om han e fylt 4 mnd :-)

Vi merka veldig forskjell på avføringa etter at vi startet med smaksprøver generelt. Så jeg startet å blande inn malt i melka også fikk han også litt sviskemos :) Da blei det fart i systemet igjen..hehe

Men han drikker ca 200ml med mme hvis han ikke får grøt/fruktmos men hvis han får grøt kan han drikke alt fra 20-100ml så tenker som så at magen fylles jo opp av grøt så derfor lite plass til mme.

Men siden det ikke er anbefalt med annet enn smaksprøver før 6 mnd startet vi alltid med å gi mme først også ga vi litt grøt o.l etter at han var ferdig med å drikke.

Men jeg føler at lillemann gikk veldig fort fra smaksprøver til små posjoner så nå har vi tre "måltider" med grøt og fruktmos i løpet av dagen. Han spiser ikke en hel posjon med grøt men ca halv posjon.

Tror vel ofte at når de først har fått smaksprøver og viser interesse går det fort over til at de vil ha mer.

Idag har jeg gikk sviskemos i grøten, å da gikk den ned på høykant :-) Har også gitt litt vann i tillegg, noe han gryntet litt på nasen til men drakk noen sup ;-)

Vårs dag er blitt slik med tanke på mme og andre ting:

Tidlig morgen spiser han ca 100 ml mme, neste måltid er når han skal sove første lur, da drikker han ca 100 ml mme, etter han våkner får han fruktpure og en flaske med 140 ml mme, så sover han gjerne i 3 timer å når han da våkner får han grønsakspure og 140 ml mme, så går det mot sen ettermiddag å da drikker han gjerne en flaske til med 140 ml mme, så får han grøt (ca 6 teskjer med grøt) og tilslutt en flaske mme 100 ml før han tar natta.

Back
Topp