Noen som har fadderbarn?

x1xAnHe

Glad i forumet
Ikke døpte altså, men fra plan norge eller redd barna eller hva de heter de som har..

Vi har lyst å skaffe oss et fadderbarn som vi kan følge med opp igjennom oppveksten  [:)]

Har dere erfaringer med sånn?

Mamma har et fadderbarn gjennom Plan Norge, så jeg har en "bror" som heter Job [:D] Mener det var i Uganda han bor[:)]

Vi har et fadderbarn i Guinea gjennom SOS Barnebyer [:)] Fast trekk i måneden på 225,- også får vi egne giroer til å gi ekstra til hans egen konto hvis vi vil. Til jul og bursdag f.eks. Det er da en konto han kommer til å disponere når hans skal flytte fra barnebyen (evt. fra ungdomshjemmet som de har mulighet til å komme inn på fra fylte 18 mens de studerer), og er i utgangspunktet øremerkede bomidler. Litt som en BSU om jeg har forstått det riktig [:)]

Jeg føler at vi får ganske lite spesifikk informasjon om han, men mye informasjon om selve barnebyen. Om det er med vilje eller ikke aner jeg ikke. Får bilder av han og sånn da. Hvis man har lyst kan man også få ordnet et besøk i barnebyen (sånn hvis jeg tilfeldigvis er i Guinea[;)]).

Vi har gjennom Plan.

Jeg hadde et fadderbarn.. Jeg var 13 år eller noe, så jeg sendte ikke penger selv, men pappa gjorde det for meg[:)] Hun het Elizabeth og var fra Uganda[:)]

Jeg har tre fadderbarn gjennom PLAN. Fast trekk hver måned. Jeg merker det ikke en gang, mens for dem utgjør det stor forskjell.

Vi har gjennom SOS barnebyer, er egentlig veldig fornøyd. Vi får brev om landsbyen og om han. Også hender det han skriver brev selv, legger ved tegninger også får vi bilder. Det er ikke store utgiften for oss, men som Fru Riskorn skriver, så gjør det en stor forskjell for dem.

så flott da [:D]

Usikker om vi skal velge plan eller sos, men en av de blir det [:)]

Back
Topp