Noen som har født? :)

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Noen som venter barn i mai som har født? :)

Hvordan gikk fødselen? :)

Tre har svart i fødetråden, men jeg tror jeg har fått med meg 7 fødsler til nå.

Håper så mange som mulig legger inn i fødetråden ;) Det er så koselig å lese.. Og også interessant hvor fødselen fant sted og hvilke restriksjoner som gjaldt:rolleyes:

Jeg fikk en gutt 18. mars:Heartblue termin 9. Mai. Var innlagt på sykehuset siden begynnelsen av februar på grunn av placenta previa (forliggende morkake). Legene var redd for at han måtte ut allerede i uke 27. Hadde mange større blødninger i perioden før gutten ble tatt med keisersnitt. Natten før han ble født hadde jeg en større blødning igjen, og den ga seg ikke før et stykke ut på morgenkvisten. Jeg hadde også hatt økende kynnere de siste 3-4 dagene før dette. De tok ultralyd på formiddagen, og den viste tegn til at det kunne være begynnende morkakeløsning. Dermed turte dem ikke å vente lenger, og det ble satt opp keisersnitt samme ettermiddag. Under keisersnittet ble det også oppdaget placenta accreta (fastvokst morkake), noe som førte til at jeg mistet 2 liter blod under operasjonen og måtte få blodoverføring.
Lillegutt ble født i uke 32+6, og var 2358 gram. Han trengte pustestøtte i tre dager etter fødselen. Vi var innlagt på nyfødtintensiven i 2 uker, før vi ble utskrevet til «hjemmesykehus». Det har vi fortsatt, men lillegutt øker fint i vekt, og forhåpentligvis er han snart sterk nok til å fullammes og vi kan skrives ut derfra.

Kan også legge til at på grunn av søringkarantenen så fikk pappa ikke være med på fødsel, og han fikk ikke se gutten vår før han var en uke gammel...

ble satt i gang forrige fredag med ballong grunnet svangerskapskløe (icp). Riene kom etter kort tid, dessverre lite effektive. Hadde muligheten til å være med far utfor sykehuset, men klarte ikke grunnet smertene. på lørdagen fikk jeg modningspiller å ble jevnlig strippet. etter 1,5 døgn var jeg endelig i aktiv fødsel, og far fikk komme på sykehuset! Fikk satt epidural og drypp før smertene omtrent forsvant og riene ble hyppigere. Etter 5t går jeg fra 6cm til 10cm på en halvtime og fikk begynne å presse. Epiduralen ble fjernet og erstattet med lystgass. etter 40min fikk vi møte vår nydelige lille prinsesse :Heartpink

brukte 3t på å bli sydd og for å få morkaken ut, far fikk derfor bli to timer etter det. Litt skummelt å være alene, men det gikk over all forventning. Morsinstinktet kom umiddelbart, så det gikk fint å være alene med baby. Lå to dager på barsel hvor vi facetimet jevnlig, å far fikk oppdateringer på alt som skjedde. Det var også et utrolig fint øyeblikk når han endelig fikk komme å hente oss :Heartpink

Ansatte på avdelingen tok veldig hensyn til mor mtp at far ikke fikk være tilstede, å kom derfor hyppigere på tilsyn å tilbydde avlastning. Nå har ikke jeg født før, men satt igjen med en veldig fin opplevelse :-)

Back
Topp