Noen som har født på KK Bergen i det siste?

JayCee

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Juligull2021
Hei :)

Noen her som har født på KK i det siste?

Hvordan er kapasiteten der for tiden?

Kjenner jeg begynner og bli nervøs nå som det nærmer seg fødsel:(
Mest nervøs for å havne på storken og ikke ha mulighet for smerte lindring (epidural).
Jeg hadde en tøff fødsel med første mann :nailbiting:
 
Hei :)

Noen her som har født på KK i det siste?

Hvordan er kapasiteten der for tiden?

Kjenner jeg begynner og bli nervøs nå som det nærmer seg fødsel:(
Mest nervøs for å havne på storken og ikke ha mulighet for smerte lindring (epidural).
Jeg hadde en tøff fødsel med første mann :nailbiting:
Eg skal også på KK, og bekymrer meg også litt i forhold til bemanning. Men om de er underbemannet så vil de nok gjøre alt for at vi ikke skal merke det, så tenker vi ikke skal tenke så mye på det.
Eg fødte der for 5 år siden og da var det også for lite bemanning. Desverre fikk eg føle litt på det med noen ting som eg sitter igjen med dårlig opplevelse, dette har eg notert i mine ønsker og ikke ønsker angående fødsel denne gangen. Alt eg følte som negativt fra første fødsel har eg forklart kort og konkret så håper eg det blir bedre denne gangen og får en fin fødselsopplevelse.
I følge jordmor som eg går til er kk nå delt i 3 avdelinger. Om du på forhånd veit at du ønsker smertelindring så blir man ikke lagt inn på storken. Om du ikke nevner noe så er det sannsynlig man først blir lagt der. Storken får man tilbud om noe smertelindrende men ønsker man epidural så er det på de to andre avdelingene.
Tenker det vil gå veldig fint, men fort å bli litt skremt av det man leser og hører :shy:
 
Sniker fra juni gruppen. Jeg fødte på føde B natt til mandag. Der er det fødeavdeling og barsel på samme avdeling. Ville prøvd komme seg ditt enn på Føde a da må dere opp en etasje på barsel. De hadde det travelt men de tok seg allikakvel tiden. Føler de fleste sjekker ut så fort som de kan gjerne etter et døgn eller kortere. Jeg ville utgangspunkt på storken men der var det fult.
 
Sniker fra juni gruppen. Jeg fødte på føde B natt til mandag. Der er det fødeavdeling og barsel på samme avdeling. Ville prøvd komme seg ditt enn på Føde a da må dere opp en etasje på barsel. De hadde det travelt men de tok seg allikakvel tiden. Føler de fleste sjekker ut så fort som de kan gjerne etter et døgn eller kortere. Jeg ville utgangspunkt på storken men der var det fult.

Må en tilbake og ta nyfødtscreeningen hvis en drar etter en dag?
 
Må en tilbake og ta nyfødtscreeningen hvis en drar etter en dag?
Ja den skal ta etter 2 døgn. Så man må tilbake for å ta den. Også må man tilbake på døgn 3/4 for å ta ny vekt av lille og hørselsjekk og kontroll av oss.
 
Eg skal også på KK, og bekymrer meg også litt i forhold til bemanning. Men om de er underbemannet så vil de nok gjøre alt for at vi ikke skal merke det, så tenker vi ikke skal tenke så mye på det.
Eg fødte der for 5 år siden og da var det også for lite bemanning. Desverre fikk eg føle litt på det med noen ting som eg sitter igjen med dårlig opplevelse, dette har eg notert i mine ønsker og ikke ønsker angående fødsel denne gangen. Alt eg følte som negativt fra første fødsel har eg forklart kort og konkret så håper eg det blir bedre denne gangen og får en fin fødselsopplevelse.
I følge jordmor som eg går til er kk nå delt i 3 avdelinger. Om du på forhånd veit at du ønsker smertelindring så blir man ikke lagt inn på storken. Om du ikke nevner noe så er det sannsynlig man først blir lagt der. Storken får man tilbud om noe smertelindrende men ønsker man epidural så er det på de to andre avdelingene.
Tenker det vil gå veldig fint, men fort å bli litt skremt av det man leser og hører :shy:


Jeg fødte der for 4 år siden, da var jeg på føde 1( sikkert det som er føde a i dag). Da spurte de på telefonen når jeg ringte om jeg ønsket smertelindring, og da ble storken utelukket fordi jeg ville ha epidural;)

Nå leser jeg at noen blir lagt på storken fordi de andre avdelingene er full :nailbiting: og at da faller automatisk tilbudet om smertelindring bort. :wideyed:

Uff uff så nervøs :laughing002

har heldigvis skrevet alt dette i fødselsbrevet :love2
 
Sniker fra juni gruppen. Jeg fødte på føde B natt til mandag. Der er det fødeavdeling og barsel på samme avdeling. Ville prøvd komme seg ditt enn på Føde a da må dere opp en etasje på barsel. De hadde det travelt men de tok seg allikakvel tiden. Føler de fleste sjekker ut så fort som de kan gjerne etter et døgn eller kortere. Jeg ville utgangspunkt på storken men der var det fult.


Tror jeg var på føde a sist, om det var avdelingen som het føde 1. Da måtte jeg opp på barsel senere pga vi skulle ha familerom :) Er ikke så godt kjent der, men er føde b i første eller andre etasje?
 
Jeg snakket med privat jordmor som jobber på kk nå i uken som var. Jeg nevnte at jeg muligens ville dra hjem så fort som mulig, da sa hun jeg skulle gi beskjed så baby fikk tatt alle sjekker utenom screeningen. Barnelegen kunne visst se over baby allerede etter 6 timer. Hun sa også at det var størst mulighet å få familierom på storken. Jeg vurderer sterkt den avdelingen da jeg uansett ikke vet hva jeg
går glipp av med epidural siden jeg ikke rakk noe smertelindring sist o_O

Fikk førstemann juli 2019, så også i ferieavviklingen den gang. Syns egentlig det gikk rimelig greit selv om jeg merket det var travelt etter vi hadde fått tildelt rom. Hadde jeg hatt mange spørsmål, vært alene eller slitt med fysikken etter fødsel hadde nok opplevelsen vært helt ræva..
Spent på denne gangen altså :cool:
 
Sniker fra juni gruppen. Jeg fødte på føde B natt til mandag. Der er det fødeavdeling og barsel på samme avdeling. Ville prøvd komme seg ditt enn på Føde a da må dere opp en etasje på barsel. De hadde det travelt men de tok seg allikakvel tiden. Føler de fleste sjekker ut så fort som de kan gjerne etter et døgn eller kortere. Jeg ville utgangspunkt på storken men der var det fult.
Hvordan ble det med rom på barsel for deg? Fikk du familierom så partner fikk være der?
 
Hvordan ble det med rom på barsel for deg? Fikk du familierom så partner fikk være der?
Nei men fikk ene rom. Virker ikke som de hadde flere på flermannarom men skal ikke si det for sikkert. Men følte partneren omtrent kunne gått og kommet som de ville. Virket litt sånn til tider. Var flere som var der utenom besøkstiden
 
Tror jeg var på føde a sist, om det var avdelingen som het føde 1. Da måtte jeg opp på barsel senere pga vi skulle ha familerom :) Er ikke så godt kjent der, men er føde b i første eller andre etasje?
Føde B er gamle føde 2 og er nede i 1etg. Rett til høyre når du kommer inn.
 
Jeg fødte der for 4 år siden, da var jeg på føde 1( sikkert det som er føde a i dag). Da spurte de på telefonen når jeg ringte om jeg ønsket smertelindring, og da ble storken utelukket fordi jeg ville ha epidural;)

Nå leser jeg at noen blir lagt på storken fordi de andre avdelingene er full :nailbiting: og at da faller automatisk tilbudet om smertelindring bort. :wideyed:

Uff uff så nervøs :laughing002

har heldigvis skrevet alt dette i fødselsbrevet :love2
Vi får krysse fingrene og håpe at det er ok kapasitet og alt går som vi ønsker!!
Om man veldig bekymret så er det helt sikkert mulig for en beroligende samtale med de. Tenker vi helt sikkert blir tatt godt vare på :rolleyes:
 
Vi får krysse fingrene og håpe at det er ok kapasitet og alt går som vi ønsker!!
Om man veldig bekymret så er det helt sikkert mulig for en beroligende samtale med de. Tenker vi helt sikkert blir tatt godt vare på :rolleyes:
Det blir dere nok! Jeg fikk god oppfølging med amming som var et stort problem med første selv om de hadde det travelt!
 
Hei :)

Noen her som har født på KK i det siste?

Hvordan er kapasiteten der for tiden?

Kjenner jeg begynner og bli nervøs nå som det nærmer seg fødsel:(
Mest nervøs for å havne på storken og ikke ha mulighet for smerte lindring (epidural).
Jeg hadde en tøff fødsel med første mann :nailbiting:
Har ikke født ennå, men vi har snakket om det med utfordringer de har om sommeren på fødselsforberedende kurs. Jordmoren sa at de selvsagt prioriterer fødsler så det er barsel det eventuelt går utover hvis det er mindre folk på jobben.
 
Takk for svar alle sammen :Heartpink Jeg håper at alt ordner seg både med fødsel og barsel.
Siden jeg er andregangsfødende og far må hjem til sønnen vår har jeg ikke behov for noe familerom ;) Bor gjerne på flermannsrom :) Om alt skulle være bra med baby, drar jeg nok fort hjem etter alle kontroller er ferdig kjenner jeg meg rett. ;)
 
Da har jeg vært på trivsel/overtidskontroll nr 2 og skulle egentlig settes i gang. MEN på KK var det fullt gitt :( så jeg blir nå sendt til Voss :wideyed:
 
Da har jeg vært på trivsel/overtidskontroll nr 2 og skulle egentlig settes i gang. MEN på KK var det fullt gitt :( så jeg blir nå sendt til Voss :wideyed:
Hadde du ikke kunnet vente til en var dratt og så hadde du fått tatt over der? Er jo et stykke til Voss da, spesielt om partner ikke får være der fra starten… Kjenner jeg fikk litt panikk nå, jeg som hadde rask fødsel sist og sannsynligvis får det denne gang også, jeg rekker ikke dra til Voss for å si det sånn :eek: Masse lykke til :Heartred
 
Da har jeg vært på trivsel/overtidskontroll nr 2 og skulle egentlig settes i gang. MEN på KK var det fullt gitt :( så jeg blir nå sendt til Voss :wideyed:
Huff lover ikke bra. For mange juli babyer...

Lykke til med igangsetting! Har hørt masse bra om Voss da,kjipt med reisevei men tror dere vil få det fint der :)
 
Hadde du ikke kunnet vente til en var dratt og så hadde du fått tatt over der? Er jo et stykke til Voss da, spesielt om partner ikke får være der fra starten… Kjenner jeg fikk litt panikk nå, jeg som hadde rask fødsel sist og sannsynligvis får det denne gang også, jeg rekker ikke dra til Voss for å si det sånn :eek: Masse lykke til :Heartred


Jeg er på Voss nå. De er helt fantastisk her :Heartred her er nesten ingen på føden eller barsel så kapasiteten er en drøm. :notworthy Det er virkelig et 5 stjernes hotell.
Brukte ca 1-1,5 time å kjøre fra ytrebygda inkl lading på veien :)

Best av alt, kjæreste har fått samme service ;) her er de hjertelig velkommen hele veien :)
 
Back
Topp