Noen som har født i uke 37 før?

_Konstanse_

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Jeg skal settes i gang 37+0, og er veldig spent på hvordan lillegutt kommer til å ha det da. Jeg har alltid gått langt på overtid, så denne gangen føder jeg jo nesten 5 uker før enn de to andre gangene (!) Jeg ble veldig betrygget etter å ha snakket med jordmor i dag, men hører gjerne fra andre som har erfaring med å føde så "tidlig". :Heartred

Sniker fra april her :) Jeg fødte jenta mi i 37+0. Fødselen begynte spontant (og for å ikke snakke om fullstendig uventet!) med vannavgang på jobb. Rakk jo ikke ut i permisjon engang.

Hun var 2700g, og fikk 10/10 på apgarscore. Så hun hadde det er supert da hun kom :) Hun utviklet så gulsot, så vi hadde noen ekstra dager på barsel hvor hun fikk lysbehandling. Dette er visst ganske vanlig for tidlig fødte.

Sniker fra april her :) Jeg fødte jenta mi i 37+0. Fødselen begynte spontant (og for å ikke snakke om fullstendig uventet!) med vannavgang på jobb. Rakk jo ikke ut i permisjon engang.

Hun var 2700g, og fikk 10/10 på apgarscore. Så hun hadde det er supert da hun kom :) Hun utviklet så gulsot, så vi hadde noen ekstra dager på barsel hvor hun fikk lysbehandling. Dette er visst ganske vanlig for tidlig fødte.

Takk for svar! :Heartred:) Så bra å høre at hun var i super form når hun kom! Ser også på helsenorge at hele 70 av 100 spedbarn (?!) får gulsott, og jordmor sa også at det kan de like gjerne få i uke 42 som i uke 37. :) Betyr det at du ikke merket noe særlig til at hun var født i uke 37 bortsett fra det da? Gikk det greit med amming og alt annet? :Heartred

Fødte i uke 37+1 helt spontant. Samme erfaring som ovenfor. Apgarscore på 10/10. veide 2910 om jeg husker rett. Var seteleie så jeg vet ikke hvor lang hun var. Tipper 46 cm siden hun svømte lenge i str 50. Fikk gulsot og måtte være noen dager ekstra på sykehus :)

Jeg fikk min første i uke 35. Han trengte pustehjelp den første tiden da lungene ikke var helt moden og hadde gulsot, men alt i alt gikk det veldig fint

Fødte i uke 37+1 helt spontant. Samme erfaring som ovenfor. Apgarscore på 10/10. veide 2910 om jeg husker rett. Var seteleie så jeg vet ikke hvor lang hun var. Tipper 46 cm siden hun svømte lenge i str 50. Fikk gulsot og måtte være noen dager ekstra på sykehus :)

Så godt å høre!! :Heartred Tusen takk for svar!

Jeg fikk min første i uke 35. Han trengte pustehjelp den første tiden da lungene ikke var helt moden og hadde gulsot, men alt i alt gikk det veldig fint

Ja, har jo hørt at uke 32 også er en magisk grense, og at de babyene som blir født mellom uke 32-37 også klarer seg veldig bra. Selv om hver uke ekstra i magen er ønskelig selvfølgelig. Men godt å høre at det gikk så fint med din. :):Heartred

Settes også i gang i uke 37, altså i morgen. Det er for lite fostervann.
Fikk forje barn også i uke 37, men nå kom den uken mye bråere på. Var klar for å være gravid i noen uker til

Settes også i gang i uke 37, altså i morgen. Det er for lite fostervann.
Fikk forje barn også i uke 37, men nå kom den uken mye bråere på. Var klar for å være gravid i noen uker til

Oj, masse lykke til i morgen da!! :Heartred:Heartred:Heartred Betyr det at alt gikk helt fint forrige gang da? Jeg bekymrer meg nok litt for at baby skal få noen mer langsiktige utfordringer av å ikke få gå helt til termin.

Når dere settes i gang før, og vet dette på forhånd. Begynner permen da tre uker før igangsettelse?

Jeg skulle egentlig hatt planlagt KS 38+6 men pga svangerskspsforgiftning og høyt blodtrykk er det framskyndet til uke 37 av legene. Dette er første lovlige dato uten at de blir regnet som prematur har jeg fått høre av alle på sykehuset.

Back
Topp