Noen som har født i uke 33?

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg lurer så på hvordan det vil gå dersom jeg føder nå... Livmorhals forkortet til 2,3 cm... Noen som har opplevd det samme?

Ingen? ;)

Ikke født så tidlig, men fått baby i den uken str.

Men det skal vel gå bra. Er du lagt inn eller fått beskjed om å ta det med ro?

Det kommer nok til å gå kjempefint :)
Babyen vil jo være liten og muligens trenge litt starthjelp. Kanskje noen dager i kuvøse, men plutselig er babyen så sterk at det holder med varmeseng :) litt ledninger festet til kroppen for å sjekke bl.a. oksygenmetning og puls. Og sonde - så små klarer ikke suge melk enda så de får maten gjennom slange i nesa :)
Det er det jeg husker best fra den tida i alle fall :)
Mi ble født uke 33/34 og var nesten 1,7kg, hun er helt frisk og fin nå 8,5mnd :)

Vet ikke hvordan det sto til der nede i tiden før, min fødsel startet med vannavgang :p

Ikke født så tidlig, men fått baby i den uken str.

Men det skal vel gå bra. Er du lagt inn eller fått beskjed om å ta det med ro?

Jeg tok en fibronectin test og den indikerte på ingen fødsel de første to ukene, så ligger hjemme og "slapper" av ;)

Jeg fikk prematurerier og hadde tre cm åpning i uke 33, endte med at jeg gikk til over termin :D
Jeg fikk beskjed om at om barnet kom i uke 33 så burde vi regne med noen uker på sykehuset, men barna klarte seg veldig bra :)
Lykke til! Håper babyen holder seg inne noen uker til :)

Jeg fikk prematurerier og hadde tre cm åpning i uke 33, endte med at jeg gikk til over termin :D
Jeg fikk beskjed om at om barnet kom i uke 33 så burde vi regne med noen uker på sykehuset, men barna klarte seg veldig bra :)
Lykke til! Håper babyen holder seg inne noen uker til :)

Som musikk i ørene mine kjenner jeg ;)

Nevøen min ble født i uke 33, sterk og fin gutt på 2,2 kilo. Trengte ikke kuvøse :) ble litt tid på sykehuset for prøver og oppfølging, men mor, far og barn "levde normalt" på sykehuset uten no særlig innblanding..

Mi søster fikk trillinger rundt den tiden i svangerskapet. De var jo veldig små og måtte ligge noen dager i kuvøse. De måtte også ligge noen ekstra uker på sykehuset til observasjon. Men dette var jo fordi de var tre stk og ekstra små. De er i dag 4 og et halvt år gamle og alle tre er sterke, fine og fantastiske jenter :) :)

Ååååå dere er herlige! Slike historier gjør meg litt sterkere i troen på at dette vil gå bra! ;)

Back
Topp