Noen som har født i uke 33/34?

Tusen takk for god informasjon <3

Håper han venter litt til. Har ett stort ønske om å føde på lokalsykehuset, har født der før og har hatt all oppfølging der. (Har ekstra oppfølging og UL pga medisinbruk). Kan føde der om babyen kommer i hu og hast, eller om babyen MÅ ut der og da, men da blir det helikopter til det andre sykehuset ganske kjapt etterpå.
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?

Det går bra, han er fortsatt inne i magen. Hadde to kynnere igårkveld, men da hadde jeg kanskje styrt litt mye og bærte 3 åringen åtte meter. Heldigvis gikk det over da jeg satt meg ned. Fikk beskjed om å leve som normalt, men tar det mye mer med ro enn jeg pleier. Av sunn fornuft holder vi oss unna sex ett par uker fremover. Jo lengre han er inne, jo bedre.
 
Det går bra, han er fortsatt inne i magen. Hadde to kynnere igårkveld, men da hadde jeg kanskje styrt litt mye og bærte 3 åringen åtte meter. Heldigvis gikk det over da jeg satt meg ned. Fikk beskjed om å leve som normalt, men tar det mye mer med ro enn jeg pleier. Av sunn fornuft holder vi oss unna sex ett par uker fremover. Jo lengre han er inne, jo bedre.
Så bra :)
Håper han holder seg inne litt til! Hvor langt er du kommet nå?
 
34+3. Mine beregninger er 35+4, men går etter ultralyd termin siden de sier det.
Da er du lenger enn meg med første :) og også kommet så langt at de ikke stopper fødsel om den starter :)
 
Hei!

Igår tok det seg opp med kynnere og ubehag. Også litt forandring i utfloden. Fikk komme til lokalsykehuset på en sjekk, har uregelmessige sammentrekninger i forskjellig styrke. Ingen åpning og livmorhalsen så fin ut. Han ble estimert til mellom 2300-2400g, er nå uke 34+4. Ingen fare om han skulle komme nå, men om 3 dager får jeg føde her. Regler er regler, må ha passert 35.
 
Hei!

Igår tok det seg opp med kynnere og ubehag. Også litt forandring i utfloden. Fikk komme til lokalsykehuset på en sjekk, har uregelmessige sammentrekninger i forskjellig styrke. Ingen åpning og livmorhalsen så fin ut. Han ble estimert til mellom 2300-2400g, er nå uke 34+4. Ingen fare om han skulle komme nå, men om 3 dager får jeg føde her. Regler er regler, må ha passert 35.
Sånn som du beskriver det hadde jeg det i flere uker før min første fødsel. Det startet rundt uke 33-34 og jeg var oppom sykehuset flere ganger for å sjekke. Kynnerne var vonde og regelmessige til tider (særlig fra uke 35-36) og jeg kunne ha litt småblødning etterpå, gjerne om morgenen, men de stoppet alltid opp og livmorhalsen åpnet seg ikke. Jeg fikk beskjed om at kynnere sjelden førte til åpning av livmorhals, spesielt hos førstegangsfødende. Ungen ble født i uke 39+1.
 
Hei!

Igår tok det seg opp med kynnere og ubehag. Også litt forandring i utfloden. Fikk komme til lokalsykehuset på en sjekk, har uregelmessige sammentrekninger i forskjellig styrke. Ingen åpning og livmorhalsen så fin ut. Han ble estimert til mellom 2300-2400g, er nå uke 34+4. Ingen fare om han skulle komme nå, men om 3 dager får jeg føde her. Regler er regler, må ha passert 35.
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?
Han er fortsatt inne i magen. Har uregelmessige kynnere hver dag og er ganske sliten. Er kommet over uke 35 ihvertfall og det er jo en god ting. Skal til jordmor på torsdag og UL neste torsdag.
 
Han er fortsatt inne i magen. Har uregelmessige kynnere hver dag og er ganske sliten. Er kommet over uke 35 ihvertfall og det er jo en god ting. Skal til jordmor på torsdag og UL neste torsdag.
Så bra!
 
Han er fortsatt inne i magen. Har uregelmessige kynnere hver dag og er ganske sliten. Er kommet over uke 35 ihvertfall og det er jo en god ting. Skal til jordmor på torsdag og UL neste torsdag.
Vil bare skyte inn her å si at jeg hadde både uregelmessige og regelmessige kynnere med nr 3 fra uke 20 som ble sterkere etterhvert som ukene gikk. Fra uke 30 hadde jeg daglige regelmessige kynnere, spesielt på kvelden. Fødte 2 dager før termin. Nr 1 og 2 ble født prematurt uten en eneste kynner som forvarsel.
 
Back
Topp