Noen som har født fortidlig uten grunn?

Mjk90

Flørter med forumet
Første min kom 7 uker før termin sist uten at noen vet hvorfor :-/ . Hadde litt blødninger fra uke 28 men vet ikke om det har noe å si.
Får ikke noe ekstra oppfølging dette svangerskapet pga det gikk så "fint" sist.
Kjenner jeg gruer meg veldig til å gå gravid :-/

Jeg fødte fem uker før tiden uten kjent årsak. Hadde tidlig vannavgang og misfarget fostervann, i tillegg var babyen liten. Så jeg håper på ekstra oppfølging, men vet ikke om jeg får det.
I tillegg satt barnet fast og ble tatt med tang og det var litt styr.
Men gruer meg ikke nå, men håper som sagt på litt ekstra oppfølging mot slutten.

Jeg fødte også 7 uker for tidlig i 2013. Uavklart prematur fødsel. Vannet gikk 33+0 og fødselen startet av seg selv 33+2 uten å bli forsøkt stanset, ettersom lungemodningssprøytene fikk virke i 1 1/2 døgn. Men hadde allikevel mye problemer de første 2 mnd, inn og ut av sykehus med fulle pustestanser hjemme og masse mageproblemer. Så jeg kommer til å stå hardt på å få ekstra oppfølging denne gangen for å prøve å unngå prematur en gang til.

Jeg fødte også i uke 33+2 . Jeg lå på sykehuset da vannet gikk pga blødninger . Fikk lungemodingsprøyte i uke 29 Så gutten min pusta helt selv å ikke hatt noen komplikasjoner etter det (bortsett fra astma og eksem ) .
Håper virkelig jeg kan gå hele svangerskapet ut denne gangen .

Jeg og! Drømmer så om en koselig barseltid uten masse bekymringer og sykehus. Vi hadde apne-monitor helt til hun var ca 4 mnd gammel, kjenner det har satt seg litt i kroppen, så håper jeg klarer å ikke tenke for mye på sånn med den neste. Så fint at alt gikk bra med dere, og at ikke det ble for mye styr. Men jeg synes uansett ikke legen din skal tenke at du ikke trenger oppfølging ettersom det gikk bra forrige gang. Jeg vet i hvert fall at jeg skal følges opp i forhold til svak livmorhals, da de tror det kanskje var grunnen til at vannet gikk...

Jeg ble lagt inn på sykehuset i uke 27+0 på grunn av premature rier og forkortet livmorhals. Fikk riehemmende og lungemodningssprøyte, men det gikk heldigvis bra. Jeg fikk påvist GBS i cervix, så regner med at det bidro til nettopp det. I dag har legen min sendt urin til dyrkning for å se om jeg har det nå også, det kan forårsake bl.a. spontanabort og tidlig vannavgang. :sorry:

Jeg fødte 5 uker for tidlig med første, alt gikk bra og det var ingen grunn til at han kom før tiden. Var spent med nr 2 om han kom lenge før tiden og med han fødte jeg i uke 38, så det var jo helt perfekt ;) Så lenge det ikke var noe grunn til for tidlig fødsel og han var ferdig, og klar for å komme ut, var det ikke behov for ekstra oppfølgning.

Back
Topp