Noen som har født etter conisering?

Baby2017

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei! :) lurer på om noen har født etter å ha tatt conisering? Måtte ta det selv i 2012 og de sa de fjernet nesten hele livmorhalsen.. Har jo mye arrvev, (gynekologen så det) og er litt nervøs. Jeg har skjønt det sånn at arrvev ikke utvider seg.. Ergo vanskelig å føde vanlig. Noen som har erfaring?
Er livredd keisersnitt og vil veldig gjerne føde selv denne gangen og.

Jeg har. Fikk gjort koniseringen helt i begynnelsen av svangerskapet med minstemann. Hadde hardt arrvev, så fldselen tok litt lengere tid. Hadde kjempe gode rier, men etter 5 timer var det kun 2 cm åpning. Ble undersøkt av lege og hun rev opp arret slik at jeg kom til 8 cm på 10 sekunder. Etter det gikk det 10 min og ungen var ute. Så er vel bare det at det kan ta lengere tid for å få arrvevet mykt nok

Jeg har. Fikk gjort koniseringen helt i begynnelsen av svangerskapet med minstemann. Hadde hardt arrvev, så fldselen tok litt lengere tid. Hadde kjempe gode rier, men etter 5 timer var det kun 2 cm åpning. Ble undersøkt av lege og hun rev opp arret slik at jeg kom til 8 cm på 10 sekunder. Etter det gikk det 10 min og ungen var ute. Så er vel bare det at det kan ta lengere tid for å få arrvevet mykt nok
Ugh, hørtes fælt ut å få det revet opp? var det en vondere fødsel? Har jo lest litt å blir litt skremt av alle disse man leser om som må ta hastesnitt fordi det ikke åpner seg og at det er 3-4 ganger mer sannsynlig å føde for tidlig eller senabort..
Godt å høre det gikk fint med deg uansett! :) Får snakke litt med de på sykehuset etterhvert, om det.

Ugh, hørtes fælt ut å få det revet opp? var det en vondere fødsel? Har jo lest litt å blir litt skremt av alle disse man leser om som må ta hastesnitt fordi det ikke åpner seg og at det er 3-4 ganger mer sannsynlig å føde for tidlig eller senabort..
Godt å høre det gikk fint med deg uansett! :) Får snakke litt med de på sykehuset etterhvert, om det.

Merket ingenting når hun rev det opp. Det var ikke vondere, men var mer slitsomt når man hadde så gode rier og det ikke skjer noe. Fikk dagen etter termin, men hadde noen masrier dagene før fødsel. Fikk aldri beskjed om at det var fare for keisersnitt. Men vet jo ikke om det har noe å si om hvor lenge siden man fikk koniseringen gjort. Får ta deg en prat med sykehuset, så får du vel svar på hva du kan forvente deg.

Ja, tusen takk for svar uansett! :Heartred

Ingen erfaring. Snakk med sykehuset eller gyn som kjenner til akkurat din situasjon.

Back
Topp