Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk vært hos legen i dag, de tok blodprøve også skal han ta kontakt når svaret er kommet. Så skulle vi planlegge deretter. Jeg delte bekymringene mine. For jeg vurderte helt ærlig å ikke bli gravid igjen et lite sekund akkurat pga hendelsene sist gang. Så det virket som han nok meg seriøst. Så da skal vi planlegge vidre oppfølgingBare be om bedre oppfølging denne gangen og fortell om bekymringene dine!![]()
Trur ikke dem har det på kontoret, jeg er litt usikker for er ganske ny på dette legekontoret. Men jeg får ny time så snart svaret på prøvene har kommet, så får høre hva han har å si daJeg gikk til legen, fikk tidlig UL på dagen. Og gynekologen satt opp en ny time etter 2,5uke for å sjekke at det stemte med hvor langt jeg var på vei.Teit og måtte betale for privat ul vist de kan gjøre det på legekontoret.
Åh, så bra!Jeg fikk vært hos legen i dag, de tok blodprøve også skal han ta kontakt når svaret er kommet. Så skulle vi planlegge deretter. Jeg delte bekymringene mine. For jeg vurderte helt ærlig å ikke bli gravid igjen et lite sekund akkurat pga hendelsene sist gang. Så det virket som han nok meg seriøst. Så da skal vi planlegge vidre oppfølging![]()
Helt enig! Får håpe dette svangerskapet blir en fantastisk opplevelseÅh, så bra!Det er så viktig å føle at man blir godt tatt vare på!
![]()
Krysser alt jeg eier og har for deg!Helt enig! Får håpe dette svangerskapet blir en fantastisk opplevelse![]()
Jeg fikk vært hos legen i dag, de tok blodprøve også skal han ta kontakt når svaret er kommet. Så skulle vi planlegge deretter. Jeg delte bekymringene mine. For jeg vurderte helt ærlig å ikke bli gravid igjen et lite sekund akkurat pga hendelsene sist gang. Så det virket som han nok meg seriøst. Så da skal vi planlegge vidre oppfølging![]()

Jeg selvfølgelig kan du det heheKan jeg spørre hvorfor du fødte for tidlig sist? og når?
Jeg har også en gutt som er prematur(29+1), legen/jordmor har ikke klart å finne noe svar på hvorfor han kom så tidlig - det er bare sånn som skjer sa jordmor... jeg skal til legen om to uker og jordmor om tre, det blir mine første timer dette svangerskapet - tenker som deg å ta opp bekymringer rundt svangerskapet og om jeg trenger noe mer oppfølgning enn "normalt" eller hva de tenker/mener jeg burde gjøre. Ønsker jo for alt i verden å unngå en prematur-fødsel igjen!!
Vet ikke helt hva som er normalt? Men vet mange sier de ikke får legetime før uke 12. Men de kan jo ikke nekte heller daSist svangerskap fikk jeg ikke time hos legen før rundt uke 12... Er det uvanlig? Bestilte selv ul i uke 9.
Jeg selvfølgelig kan du det hehe![]()
Han er født i 31. De aner heller ikke hvorfor min kom for tidlig. Vannposen hang utenfor og lå i mange dager med veer, ungen ble stresset og de mistet hjertelyden. Så innen 10 min var han ute med katastrofesnitt. Hele opplevelsen var helt forferdelig. De nektet å høre på meg.
Denne gangen har jeg fått veldig panikk og vil derfor ha kontroll fom dag 1. Jeg fikk heller ingen samtale etter fødsel, samt at jeg selv måtte spøre hvorfor det ble katastrofesnitt. Vi måtte altså gå gjennom dete alene. Ingen positiv opplevelse med førstemanndet er liksom hovedgrunnen til at jeg er så bekymret nå. Du bør virkelig fortelle om bekymringene dine, så de kan gjøre ting slik du vil. Trur det er viktig å få en positiv opplevelse av det å være gravid og fødsel, etter en "traumatisk" eller skummel en.
![]()
Da var du heldig altså! Det er jo sann det skal væreJeg hadde heldigvis en jordmor som skaffet papirer fra fødsel osv og hadde en samtale med meg i ettertid, ikke at jeg ble noe klokere av den grunn! Jeg føler meg ikke så stresset enda, men regner med det kommer når jeg "blir ordentlig gravid", altså kommer over de magiske 12
Skal si ifra til lege og jordmor og håper de tar det på alvor![]()
Er det som er vanlig om man ikke har noe spesielt man må ta opp ned lege før den tidSist svangerskap fikk jeg ikke time hos legen før rundt uke 12... Er det uvanlig? Bestilte selv ul i uke 9.